Gå til innhold

Tips til barselpresang til mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle kjøpe en liten presang til den nybakte moren og ikke bare ungen, noen som har noen tips til hva jeg kan kjøpe?

Tenkte ikke å bruke så veldig mye da... maks 200 kr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er en førstegangsmamma så kan du jo kjøpe noe du syns var praktisk i barseltiden. Om hun ammer kan du jo feks kjøpe en ammetopp eller en god drikkeflaske? Kanskje litt kjedelig, men det er i alle fall noe relatert til barseltid.

Skrevet

Blomster, sjokolade og bladet Mamma?

God truse, fotkrem, hårkur og parfymefri dusjsåpe?

Fint kort med flott dikt, deilige varme sokker, ett pent smykke?

Skrevet

En god bodylotion eller såpe. Kanskje uten så mye parfyme?

Hvis det er en nær venneinne av deg, så kan du jo også lage "gavekort" på trilleturer eller middag. Du kan komme å lage middag hos de nybakte foreldrene, også kan du trille tur med babyen så de får spise i fred og slappe litt av alene. Det hadde jeg satt pris på hvis noen hadde gjort for meg. Men da må det jo, som sagt være nære venner som stoler på deg.

Skrevet

Jeg hadde satt pris på håndkrem jeg faktisk. vasket hendene så ofte og hadde ikke god håndkrem :(

Ellers hadde jeg satt pris på hårkur som wirre sier.

Skrevet

Englebarn smykke. Sølvsmykke med anheng gutt eller pike. Veldig søtt. Jeg fikk et slikt etter fødsel og ble veldig glad for det :)

Tror det koster ett par hundre kroner.

Skrevet

Englebarnsmykke!! :) Selve englebarnet koster 198 kr! :) Jeg fikk et jenteanheng da jeg fikk Emilie og ble forferdelig glad for det!!! :)

Skrevet

Jeg fikk en kurv med

shampo,balsam,dusjsåpe

Lypsyl

Håndkrem

blad

pose drops

maskara

vannflaske

Kjempe koselig.Kunne jeg kose meg på barselavd mens gullet sov :)

Skrevet

Ammeinnlegg i ull og A creme ;) Det fikk jeg. Gullverdt!

Skrevet

-Et englebarn-smykke synes jeg også er en kjempefin gave!

-En velvære-kurv med litt hudpleie-produkter, kanskje en ansiktsmaske, fotskrubb, en hårkur - og en god håndkrem og et gavekort på en soltime f.eks. Et Mamma-blad, litt sjokolade...

-"Gavekort" på x-antall trilleturer eller barnevakt. Evt. invitasjon til jentekveld med middag/kino eller noe - om en stund når hun er klar til det!

-En liten gavepose med ting du synes var fint å ha i barseltiden (en fin vannflaske, et godt ullteppe, en dvd-boks, noen fine lys, en ammetopp, en god bok, et garnnøste og en heklekrok ++)

-Gavekort på favorittklesbutikken, et bidrag så kan hun shoppe seg noen fine, nye klær når hun er klær for det:)

Skrevet

Mange fine forslag her:o)

Hva med gavekort?

-Gavekort på x-antall middager.

-På x-antall husvask.

-Trilleturer så mor (og far) får sove.

Om du har mulighet for det kan du jo lage diverse middager og legge det i fryseren hennes, hvorpå hun får et kort hvor det står at middagene er i boks den nærmeste uken/dagene :o)

Skrevet

Jeg har fått figurer fra Willow 'Tree-serien. Der har de mye fint til ca 200. Og de er jo til minn for alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...