Gå til innhold

Snur seg bare en vei (7mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille snur seg kun mot venstre og over på magen når mini ligger på ryggen. Kan ikke komme seg over på magen ved å vri seg mot høyre, og kommer ikke tilbake igjen. Normalt at de ikke kan det når de er 7mnd? Kryper heller ikke, eller setter seg opp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :D Mine snur seg begge veier, og ruller fra mage til rygg, og rygg til mage. Mine kryper heller ikke, kan se antydning til at de prøver, men de ruller seg for å komme seg rundt i leiligheten. Sitte gjør de heller ikke. Har din lille alltid kun snudd seg til en side?

Skrevet

Ja, det er veldig vanlig at de bare snur seg i ene retningen :-) Det er heller ikke uvanlig at de ikke kommer seg tilbake til ryggen igjen, 3 av mine 4 har kun ruller rygg-mage før de begynte å krabbe, reise seg osv. Først etter dette har jeg sett dem rulle seg over på rygg når de har lagt på magen, da mer under lek osv.

Gjennomsnittsbabyen er 8-9 mnd gammel når den setter seg opp selv og krabber på alle 4, så din høres veldig normal ut :-)

Skrevet

Når mini var enda mindre, kom mini rundt fra mage til rygg, men dette skjedde bare noen få ganger, så tror det var uhell, selv om det skjedde hele tiden en dag. Mini har alltid kun snudd seg rundt til den ene siden, men når mini sover, så snur mini seg over på høyre side..

Skrevet

Tusen takk for svar, kjekt å høre at det er helt normalt. Hører bare alle andre som har unger på samme alder som snur seg begge veier, hele tiden og ruller rundt og rundt, og drar seg etter armene framover.. Glad mini er helt normal, lett å bli bekymret!

Skrevet

Min kunne rulle begge veier da hun var 6 mnd, men å sette seg opp gjorde hun ikke før 8 mnd, krabbe kunne hun ikke før 9 mnd. Nå er hun 13 mnd, reiser seg, går i full fart rundt bordet og står litt uten støtte. Vi venter på de første skrittene snart :) Slapp av, det kommer nok!

Skrevet

Anno 10:50 her

Min ene var 9 mnd før han klarte å dra seg framover og å sette seg opp selv, 11 mnd før han krabbet på alle fore og reiste seg opp, 13 mnd når han gikk uten støtte. Han er i dag en helt normal motorisk 7 åring selv om han var litt treg som baby. Kos deg med babyen din du og ikke stress med ting, de kommer når de kommer :-)

Skrevet

Da er min også helt normal, men min er ikke helt enda 7:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...