Gå til innhold

Hvordan er barnehagedagen lagt opp for en baby på rundt 9 månder?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke helt hva du er ute etter, men jeg kan jo fortelle litt om erfaringer jeg har med de vi har hatt på 9 mnd.

For det første får de veldig mye oppmerksomhet fordi de er så små og trenger hjelp til det meste. Dagen blir i grunn lagt opp etter deres behov sånn som det gjøres for de andre barna. Mat når det trengs, søvn når det trengs og bleier når det trengs. Ellers er de med på det som skjer i løpet av dagen ute eller inne. Ute får de krabbe rundt, sitte på akebrett, sitte i vogn alt ettersom hva det trives best med..

På gulvet og leker, på fanget, se i en bok, ulike bordaktiviteter etc.

• 3 uker senere...

Først og fremst får et så lite barn oppfylt sine primærbehov som jo er søvn, måltider og stell.

I våkentiden får det selvfølgelig være på golvet å leke på sine premisser også, samt ta det får så mye kos som vi har tid og anledning til å gi barnet.

Min erfaring er at sånne små blir nærmest som maskoter som får masse kos fra oss i bhg.

Personlig ville ikke jeg hatt et så lite barn i barnehagen da jeg er av den mening at de trenger mer enn hva vi har mulighet til å gi dem.

Men samtidig har jeg stor forståelser for at noen må ha så små barn i bhg.

• 7 måneder senere...

Personlig så ville nok ikke jeg heller hatt en 9 mnd gammel baby i bhg.

Men om man nå må det, så får de godt stell i bhg de som alle andre.

Dessverre så er det jo ikke mulighet for at en person tar seg av den lille hele dagen slik du selv kan gjøre hjemme da,men vi gjør så godt vi kan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...