Gå til innhold

Slapp baby.. Grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille prinsesse på 4 mnd har stort sett hele veien vært en våken å smilende baby. Nå di siste ukene har hun sover betraktelig mye mer på dagtid enn tidligere. Blid og fornøyd når hun er våken å sover godt om natten. Spiser godt, og legger bra på seg. Er det en fase eller grunn til bekymring? Er førstegangs så vet ikke så mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en 4 mnd gammel jente. Hun her klarer ikke å holde seg oppe mer enn 1.5 timer før hun blir trøtt igjen, sover mellom 40 minutter og 3 timer hver gang. Sover gjennom hele natten også, stort sett.

Hvor mye er mye søvn? Mitt barn er helt normalt mht søvn ifølge helsesøster.

Skrevet

Legger henne etter måltider (untatt frokost og di to siste for kvelden) og da sover hun mellom 1 og 2 timer. Tidligere sov hun stort sett bare 30 min mellom hvert måltid. Men da sov hun ikke natten gjennom heller.

Skrevet

Da har du nok ingenting å bekymre deg over:)

Min sover mellom alle måltider. Har en 2-3 timers dupp (spes. om hun får ligge ute i vogna etter måltid nr 2. Ellers sover hun mellom 30 min- 1.5 time. Det er mange nye inntrykk. De trenger søvn for å bearbeide disse:)

Skrevet

Da lar jeg henne sove med god samvittighet da :)

Skrevet

Ingen grunn til bekymring, la henne sove. Min gjorde også det da hun var 4 måneder, kunne faktisk sove nesten 4 timer om dagen (på en lur). Det var veldig forskjellig. Hun kommer nok til å forandre sovemønster, vent og se. :)

Skrevet

Flott det ikke er bare meg. Det er utrolig hvor mye man bekymrer seg over disse små søte krabatene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...