Gå til innhold

Trenger litt NAV hjelp..

Anbefalte innlegg

Nå får vi økonomisk støtte med NAV da det ikke er jobb å få her.

Men vi vil flytte til et sted der det er jobbmuligheter, sånn at vi kan bli selvstendige og klare oss selv etterhvert. Men da vil vi fortsatt trenge litt starthjelp fra NAV med tanke på leie og sånn.

I dag har vi tenkt å dra til det stedet vi skal flytte. Kan vi bare droppe innom NAV kontoret der og spørre om vi får litt starthjelp om vi flytter? Eller kommer de bare til å si at vi skal holde opp og flytte ut fra kommunen når vi ikke har råd? (Er ikke jobbmuligheter her i det hele tatt)

NAV har betalt depositumet på leiligheten vi har nå. Når vi flytter ut, sender utleier pengene rett tilbake til NAV eller skal vi hente dem ut og levere de kontant til NAV?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141479793-trenger-litt-nav-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bedre at dere snakker med den saksbehandleren dere har nå om flytteplanen. Det lureste må vel uansett være å søke jobber på det nye stedet førs og så flytte når dere år noe. Da blir det også mye enklere å vite hva slaks bolig dere vil ha råd til, akkurat hvor det er lurt å bo osv.

Så vidt jeg vet er det mulig å få støtte til flytting hvis det er nødvendig for å få jobb. De fleste vil nok oppfatte det som såpass positivt at dere ønsker å flytte for å få jobb at de vil være possitive til å hjelpe dere i prosessen om dere trenger det.

Når det gjelder depositumet regner jeg med at det går rett til NAV, men spørr saksbehandleren deres om det også så det ikke oppstår noen missforståelser.

Du må henvende deg til Nav i kommunen der du har sak. Din sosialsak kan ikke overføres før du har flyttet og byttet adresse hos folkeregisteret. Depositumet kommer ikke dere til å se noe til, det er transaksjon mellom sosialkontoret og banken. (Jeg jobber på Nav, sosialkontoret)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...