Gå til innhold

Spontanabort, men fremdeles gravid?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg ganske tullete som nevner dette her, men jeg lurer så fælt. Er det noen her som vet om tilfeller der den gravide har fått stadfestet SA, via UL og hcg målinger,men så viste det seg at hun fremdeles var gravid alikevel?

Jeg har hørt om et tilfelle der dette skjedde.

Nå er det noen uker siden min SA, men jeg syns tydelig jeg kan kjenne noen symptomer fremdeles, og jeg tester ganske sterkt positivt gravid ennå. Jeg vet det er vanlig å teste positivt lenge, men det gjør meg samtidig litt forvirret. Da jeg fikk stadfestet min SA, sa legen at jeg var 6 uker på vei. Jeg har hatt ujevn menstruasjon så jeg var forberedt på at jeg kunne være så langt som 12 uker på vei. Hva om jeg var 12 uker, da ville man vel fremdeles sett fosteret på UL?

Hilsen en forvirret pike

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk invendig UL, med veldig gammelt utstyr.

HI

Skrevet

Huff, det er kjedelig å vente på at kroppen skal gå tilbake til normalen etter en SA. Det er vanlig å ha graviditetssymptomer i noen uker etter en abort, og som du selv nevner, det er også vanlig å ha utslag på graviditetstestene en stund etterpå. Tror det er veldig uvanlig å få stadfestet en abort, og så er man fremdeles gravid likevel.

Hvor lenge siden er det du hadde aborten? Er det teoretisk mulig at du er gravid på ny?

Hvis du "bare" var 6 uker på vei har du ikke hatt fryktelig høye HCG verdier, og det skal ikke ta all verdens tid før testene slår ut negativt igjen. Dessuten kan det jo hende at du faktisk var 12 uker på vei, men at du hadde en MA (missed abortion) i uke 6 slik at fosteranlegget sluttet å vokse da. Tror HCG-nivået ville fortsatt å stige som vanlig helt til aborten var et faktum. I et slikt scenario vil det ta lenger tid før testene slår ut negativt igjen...

Skrevet

Takk for svar! Ja veldig kjedelig å vente, vil bare ha gamle kroppen tilbake NÅ, og få igjen mensen og el og hele pakka! :)

Jeg vet ikke hva hcg verdiene mine var, men jeg vet at med 2 dagers mellomrom hadde de bare steget bittelitt. Legen sa dette var for lite. Mitt nå tullete jeg tenker: "Ja, men hva om jeg var lengre på vei? Da ville det jo vært naturlig at de ikke hadde steget så mye..."

Ja MA kan jo ha vært en sak, et par dager før SAen sa legen at embryoet var 6 uker uten hjerteaktivitet ennå, det kunne jo vært dødt lenge? Legen ville ikke spekulere i det han da. Men jeg begynte å blø og opplevde det som en SA noen dager etter dette.

Tenker at jeg bare må være veldig tålmodig, holde tulle-tankene vekke, og glede meg til neste mens og pp.

Det er de idiotiske positive testene som virkelig forvirrer meg. Tror ikke jeg kan væe gravid på ny ennå. Har ikke rukket å teste negativt, og jeg kan vel ikke bli gravid så lenge jeg tester positivt? Har heller ikke hatt så mye sex, så tror oddsen er dårlig når det gjelder ny graviditet....

Vil bli kvitt hcg-verdiene nå!

Skrevet

Hei!

Så trist å lese at du mistet. Ville bare si at du kan bli gravid selv om du forsatt tester positivt på graviditetstester, så kan være mulig at du er gravid igjen. Men da må du jo ha hatt sex som du skriver selv, så er kun du som vet om det er en mulighet at du er gravid igjen.

Etter at jeg mistet sist, så fikk jeg eggløsning når jeg hadde positive tester ser du, så derfor vet jeg at det går an :) Men håper du får svar på det du lurer på snart, for man kan bli gal av å lure!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...