Gå til innhold

Jenta vår liker ikke melk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på knappe 14 mnd liker ikke melk. Vi har prøvd i alle former og varianter, varm, kald, lunket, i kopp, flaske, glass, h-melk, lett, eksrta lett - ja dere skjønner tegninga. Hun tar en slurk eller to, og setter bort koppen. Vi maser ikke om det, og gjør heller ikke noe oppstyr om at hun ikke vil ha. Hun spiser yoghurt, ost og prim, men melk det liker hun bare ikke. HS mener det er viktig at vi får henne til å drikke melk, men jeg vet rett og slett ikke hva vi skal gjøre? Har hatt pause i over ei uke nå, men fortsatt nekter hun. Vi begynte rett etter 1 års dagen, men ingen bedring. Biola vil hun heller ikke ha noe særlig av, kun noen småslurker der også. Noen med gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må ikke drikke melk etter fylte 1 år. Ku melk er maten til kalven.

Mannen min var hos en allergi ekspert (han tåler ku mmelk) Hun sa hvertfall at det er ingen grunn som sier vi må drikke ku melk. den

gjør ofte mere skade enn nytte. Passe på at lille får i seg kalsium gjennom andre produkter, frukt og grønt så går det nok fint .

Skrevet

Det gjør ikke min på 13 mnd heller. Hater å få melk i koppen, selv om den er litt varmet. Men hun elsker youghurt, biola, ost, smør på skiva ++ så stresser ikke med det. Får NAN 3 en gang i døgnet også, så det er ingen fare tror jeg :)

Skrevet

Jenta vår får ikke melk, av samme årsaker som beskrevet tidligere her. Vi drikker heller ikke selv. Kumelk er mat for kalver. Vi bruker noe melkeprodukter i matlaging, og har et naturlig og variert kosthold så jeg er ikke redd for at hun skal bli underernært på noen som helst måte. Kalsium får de gjennom f.eks grønnsaker, mye i sesamfrø (!), og ved å redusere sukke- og brusinntak som faktisk suger kalsiumen ut av skjelettet.

Skrevet

Jenta mi har aldri likt melk, og det har jeg ikke stresset noe med. Nå er hun 11 år og så frisk og rask som noen. Kalsium kan man få gjennom andre matvarer, og spiser barnet ost, yoghurt og lignende får hun nok i seg det hun skal :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...