Lillegull2008&2010 Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Har vell ikke prøvd meg på strikkepinner siden barneskolen, vet jo at det gikk da, men har funnet ut at et selvstrikket babyteppe skulle lillegull i magen ha hatt. Så på Nøstebarn sine sider og det teppe var så fint og hørtes så mykt ut. Får jeg til et slikt teppe når jeg så å si aldri har strikket før? Så hadde de så fin en farge på merinoullgarnet på siden deres og hvis jeg skulle få det til, hvor lang tid trenger jeg.. Hehe, har 6 uker igjen til termin..
Erle79 Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Jeg er helt håpløs til å strikke. Jeg strikker jevnt, det er ikke det, men jeg kan ingen triks. I høst strikket jeg sjal til hele familien, det er jo bare frem og tilbake. Og nå i vinter utvidet jeg repertoaret til babyteppe. Det er jo samme konseptet, frem og tilbake, bare litt bredere. Så kjør på du, dette klarer du! Og du fullfører nok på seks uker hvis du strikker litt hver dag...
Lillegull2008&2010 Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2010 Da skal jeg prøve! Går det trått så får jeg bare sende det i posten til mamma eller svigermor så får de gjøre det ferdig ;D hih.. Har lest litt på andre tråder om dette teppet, og noen strikker rett og andre diagonalt.. da blir jeg forvirret ;p
Helverine Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 www.garnstudio.com har mange fine oppskrifter. Hvis du går inn på babydrops katalogene, så er det oppskrift på tepper der. Jeg strikker et derfra nå, som IKKE er avansert, men blir veldig fint Lykke til!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Jeg heiv meg i gang med strikking mens jeg ventet på nr 3. Har heller ikke strikket siden forminga på ungdomsskolen men jaggu fikk jeg det til gitt! Det meste står forklart i oppskrifta. Les gjennom oppskrifta en gang, og du skjønner ingenting.... Begynn å strikk og så leser du igjennom alt en gang til når du er i gang. Og så vil jeg anbefale deg instruksjonsvideoene på www.garnstudio.com. De har jeg brukt en del.
Lillegull2008&2010 Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2010 MEN... nå har det seg sånn... at når jeg gikk gravid sist gang så fikk jeg en ABC lær å strikke pakke fra mamma. Så nå skulle jeg legge opp en maske bare for å prøve noe i fra den pakken.. Jeg fikk ikke til det en gang jeg ;p fikk ikke til den løkka en gang, hehe, kanskje jeg bare må gi opp
maria isabell Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 nøstebarn teppet er kjempelett å strikke,men det tar laaaaaaaang tid:) du legger bare opp og strikker rett hele veien:) annbefaler deg egentlig å begynne før du blir gravid og skal du begynne nå er det veldig godt med litt hjelp, har du en bestemor eller mamma som kan strikke litt? det er et lite evighets prosjekt:) men koselig.) nøstebarn teppet er vanvittig godt 3 åringen min bruker sitt enda.. annbefaler deg å strikke det stort legg opp en 180-200 masker og bruk iallefall 200 gram tråd:) på denne måten kan babyen bruke det lenge og det er så tynnt og deilig at en kan bare brette det sammen så blir det fint til babyen og brette det ut etter hvert som babyen vokser:) du trenger ikke andre tepper når du har nøstebarn teppet:) har strikket mye på mitt i ca 4-5 uker nå og er halveis:) har sikkert strikket en 20 timer alle rede:)
Lillegull2008&2010 Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2010 Kunne også tenkt meg å hatt det litt stort, men siden det er liten tid igjen og jeg har erfaring tilnærmet null så må jeg nok ha det så lite som mulig. Får nok alltids litt hjelp, kan bare sende det til min mor eller svigermor hvis jeg ikke får det til Men hadde veldig lyst å få det til selv, men det spørs om tiden strekker til og om jeg får til å legge opp en løkke som jeg kan begynne på ;p
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 Haha Jeg prøvde meg på Mor Signes teppe (nøstebarn) med tynt garn og tykke pinner for å få den luftige effekten. Hadde store forventinger om å lage to tepper til lillejenta. Jeg fikk lagt opp maskene og var da så forbanna irritert at jeg ga blanke i hele greia. Gud bedre som jeg krongla fælt med den strikkinga! Fikk det absolutt ikke til! Jeg strikker ikke så ofte da Endte med å sende garnet til svigermor som er kjempeflink til å strikke
Helverine Skrevet 22. februar 2010 #10 Skrevet 22. februar 2010 Få noen til å hjelpe deg med å komme i gang, så du har riktig maskeantall osv. Kan være greit med en flying start Min mamma har strikket fra hun var liten jente, og kan strikke hva som helst. Jeg pleide å bli motløs av å se det hun presterer, men har innsett at jeg heller får bruke henne til å hjelpe meg og strikke det jeg får til Så kan hun ta seg av de lekre avanserte plaggene
Nickey Mouse Skrevet 22. februar 2010 #11 Skrevet 22. februar 2010 Strikket litt da jeg gikk på folkehøyskole, ellers ikke siden formingstimene på skolen. Men Mor Signes babyteppe gikk som en drøm! Brukte 3 uker på det første (strikket når jeg så på tv, skravla med venninner osv.). Strikket på skrå. Skjønte ikke noenting av oppskriften jeg hadde bestilt, men etter noen tips her inne fra og et par søk på Youtube så satte jeg igang og da var det ikke noe problem. Tipper det er litt mer motiverende å strikke på skrå
Lillegull2008&2010 Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 22. februar 2010 Er stygt redd jeg kommer til å sende det fra meg jeg også, men nå ble jeg litt låst på ideen om å prøve.. Til tross for at jeg ikke får til å lage en løkke Har ingen jeg kan få om starthjelp til, men med litt nett og tlf samtaler med mamma og svigermor hadde jeg tenkt å få det til. Iallefall hvis et slikt teppe er lett å strikke.. Har så lyst at lillemann skal få seg et teppe når han kommer Vell, kanskje jeg skal gi det et forsøk da.. Men da må jeg på bytur imorgen. På nøstebarn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå