Gå til innhold

Intim hygiene jente 5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder det at jenta bader/ dusjer annenhver-tredjehver dag,eller bør hun vaskes med klut i tillegg de andre dagene? Hvordan praktiserer dere andre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes nok det blir lite med vask annenhver/tredjehver dag. Jeg vasker jenta mi med klut morgen og kveld. Og i tillegg bader hun cirka annenhver kveld. Tenker både på lukt og på at de lett blir såre/klør hvis de ikke blir vasket i underlivet.

Skrevet

Jenta vår på 5 år bader ca. 2 ganger pr. uke (nå på vinteren, om sommeren oftere hvis hun er møkkete etter å ha vært ute i shorts osv.), i tillegg vaskes hun med klut og vann de kveldene hun ikke bader. Hun bruker fortsatt bleie om natten, og er bleia våt om morgenen vaskes hun nedentil da også.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Bade hver dag ,med lite såpe og litt olje i vannet :)

anbefaler deg også kjøpe kylie avvenings truse på apoteket slik at jenta di kan raskere bli tørr på natta.

Skrevet

noen som har et oppheng på disse kylie trusene eller? Synes det nevnes i alle mulige sammenhenger som ikke engang har noenting med bleie avvenning å gjøre. Er vel ingen som har sagt at 5 åringen tisser seg ut om natta?

• 1 måned senere...
Skrevet

Bade hver dag? Hvorfor det? Fullstendig unødvendig. Det e'kke farlig om ungene ikke er kjemisk rene til en hver tid, litt grus og "møkk" styrker bare immunforsvaret.

• 1 måned senere...
Skrevet

EEHH... jo det står over her at en 5 åring bruker bleier om natta, derefor nevnes avvenningstrusa!!

• 8 måneder senere...
Skrevet

5 åringen min bades 2 ganger i uka (ikke oftere pga eksem). De andre dagene holder jeg henne bare under vasken og vasker nedentil:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...