Gå til innhold

SKAM DEG!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere virkelig dette utsagnet i virkeligheten eller er det bare her? Jeg synes det er en grusom ting å si til et annet menneske og enda verre barn. Skam- jeg blir dårlig av ordet. Det betyr å ikke være god nok, i gamle dager var det også forbundet med seksuallitet i negativ betydning.

Ikke bruk dette ordet til barna deres- jeg får vondt langt inn i sjela når jeg hører foreldre si til barna sine at de skal skamme seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger så skammer man seg og mange ganger så burde man skamme seg (selv om man ikke tar det til etterretning og gjør det).

Er ikke noe galt i å skamme seg i ny og ne. Man kommer ofte ut av det som et bedre menneske

Skrevet

Er man heldig med økonomien og klager over dritdårlig økonomi, er det på sin plass å skamme seg litt.

Skrevet

Og når man promper i fint selskap :D

Skrevet

enig med deg hi. Jeg bruker aldri dette uttrykket til mine barn, ei heller andre.

Skrevet

Godt BIM husmeggene bruker sin frustrajon her og foråpentligvis ikke mot barna sine.

Skam er et utdød ord som ikke burde brukes. Stakkars barn.

Skrevet

Mot voksne kan det godt brukes når mottaker av skjellsordet ikke eier skam i livet:-)

Skrevet

Skam er ikke et utdødt ord før følelsen er utdødt!

Det er greit å ha litt skamfølelse, det er jo et fint kompass her i livet. Men kan jo helt klart bli for mye og da er det skadelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...