Gå til innhold

Lykken kommer til den som fortjener det!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter du hele livet og venter på nedturer, da skjer det nok lite positive ting! Men hvis man kan gidde å stikke hodet opp fra sanden, og ikke se så sort på alt mulig, så kan det hende det løser seg for deg også!

Ha en finfin kveld, og en god uke om litt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åja.. da vet jeg hvorfor det har skjedd så mye trist.. jeg må bli positiv og sånn!! For det har jeg jo aldri vært....

*skratter*

Skrevet

Så med en positiv innstilling fortjener man lykke? Og det er det eneste kriteriet?

Skrevet

Vet om en del flotte mennesker med positiv innstilling som det har skjedd ufattelige tragiske ting med, så teorien din er for tåper.

Skrevet

Så de som sliter med depresjoner fortjener ikke lykke? Snakk om innsikt... Da får vi håpe verden er så rettferdig som du vil ha det til, for da kommer karma og biter deg i ræva en vakker dag.

Ha en fin uke du også:)

Skrevet

tusen takk hi, jeg fortjener altså ikke lykke siden jeg er alvorlig deprimert?

jeg kan dessverreikke styre depresjonen min.

Skrevet

Mange kan, og burde, skape sin egen lykke. Det skal jeg være enig i. Men å si at "lykken kommer til den som fortjener det" blir alt for lettvint. Noen ganger så får man som fortjent, men veldig ofte så rammer ulykken mennesker som absolutt hadde fortjent bedre og lykken mennesker som hadde fortjent mindre. Dessverre....

Skrevet

Hei du der på din rosa sky. Hvor tok du av fra? I Care Bear land?

Leser du aviser?

Les denne bloggen, http://www.hjerteskatter.blogspot.com/ En mer fantastisk/positiv/sterk/klar/hel person enn denne mammaen skal du lete lenge etter.

Håper du snart lander og fremstår som mer empatisk.

Skrevet

Her inne sitter en gjeng med bitre kjerringer som har en halvfeit gubbe sovende på kveldens rus i sofa'n.

Du har et poeng (for de som velger å se det)! Man er sin egen lykkes smed!

Skrevet

Herregud, så utrolig teite dere er. Det eneste HI vil frem til, er at det lønner seg å tenke positivt. Man kommer lengre med det. Det handler ikke nødvendigvis om å "fortjene" noe, det handler om hva man gjør ut av en situasjon selv. Har man det kjipt, kan man velge å sitte på ræv og syns synd på seg selv, eller man kan prøve å jobbe seg ut av det som er vanskelig og se fremover.

Jesus.

Skrevet

Det ER noe i det....

Noen velger og se på seg selv som heldige fordi de overlevde bilkrasjet...Ikke se på seg selv som uheldige fordi de kræsja...

Noen velger og være overlykkelige fordi de brakk ryggen i alpintulykken, og ikke brakk nakken, eller skadet hodet. I stedet for å se på seg selv osm uheldige som falt i utgangspunktet...

MYE går på hvordan man ser på det som hender en selv...Er galsset halvfullt, eller halvtomt..Mange gang, istedet forå synes synd på oss selv, så hadde det vært bra og sett etter det som ER bra i det tragiske. Hell i uhell, er det noe som heter..Og noen mennesker er i stand til å finne dette hellet, samme hva som skjer i livene deres...Jeg har en slik lillebror, og mange sier han må være en av de mest uheldige mennesker som finnes....Men han synes selv han er den mest heldige..Han sitter tross alt med helsa i behold, uten fysiske elkler psykiske men, jobb, hus, bil, motorsykkel, et "Tonn" med venner og en kjempesnill kjæreste..Om jeg hadde nevnt noen få hendelser i livet hans,- alle bare "uflaks" så hadde dere skjønt at holdning til livet har MYE og si......

Men, "å skape sin egen lykke", gjelder nok desverre bare oss fra et rikt land hvro alle har utgangspunkt for å bli hva de vil, OG som samtidig kommer fra et trygt og stabilt hjem.....Med disse to ting som utgangspunkt er det INGENTING i veien for at man skal lære seg og se glasset halvfullt i stedet for halvtomt..

Men det er ikke bare, bare og endre tankesettet sitt,- men det er mulig og JOBBE med saken....Og jeg har selv blitt mye bedre til å se "Hellet" i uhellet og se halvfulle glass.....Og det er så absolutt verdt og ta denne runden med seg selv...

Skrevet

Noen poeng har du, men du forenkler noe voldsomt.

Skrevet

Selvsagt, her inne MÅ man gjøre ting enkelt..Det enkle er ofte det beste....:o)

Skrevet

Oisann, hadde ikke tenkt så mange skulle ha en mening om dette :)

Jeje, jeg sitter ikke på noen rosa sky, her er det grått som faen, men om jeg vil så kan det se ut som en rosa sky kommer min vei!

Poenget var, som mange har skjønt (og takk for det) at det hjelper hvertfall ikke å se det negative i alt!!!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...