Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Mottok for ett år siden ett brev fra Nav om at jeg hadde fått utbetalt for mye fra dem. I brevet stod det at det var den feil DE hadde gjort, å selv om jeg hadde kontaktet dem fordi jeg stusset på utbetalingene, og fikk bekreftet at det var rett, så måtte jeg betale tilbake. Jeg klaget selvfølgelig skriftlig, å har ikke hørt noe siden. Sendte klagen 27.januar 2009. Å først denne uken fikk jeg brev tilbake om at de hadde kommet fram til skylddeling, å jeg må betale halve beløpet. Det finnes faktisk en paragraf der de forbeholder seg retten til å gjøre feil !! SÅ til alle andre som mottar støtte fra NAV, vær OBS på evt betalinger som viker fra de andre man har mottatt. Man kan i verste fall risikere å få ei helvetes stor regning i posten fra NAV som krever penger tilbake, selv om det er de som har gjort feilen!!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Mottar man penger man ikke har rett / krav på så er det en selvfølge at man betaler tilbake. Skjønner ikke at det kan komme som noen stor overraskelse
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 Nei, selvfølgelig skal jeg betale tilbake. Men jeg tok kontakt med det samme jeg så at jeg hadde fått mer en normalt. Ringte da til NAV, å fikk bekreftet der at det var rett at jeg skulle ha disse pengene. Var på sommeren, så tenkte kanskje det var noen feriepenger e.l. Men synes det er for dårlig at de skal bruke over ett år på å behandle en klage!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 Hvis man vet at man skal ha utbetalt 10.000 og man mottar 15.000 f.eks, Bruker man ikke de 5.000 ekstra, men setter de til sides. Selv om de har utbetalt feil, skjønner jeg faktisk ikke at det ble skylddeling.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #5 Skrevet 21. februar 2010 HI skriver jo faktisk at hun kontaktet dem fordi hun synes det var noe rart med utbetalingene, men de hadde da sagt at hun hadde fått riktig beløp!!! Hvorfor skulle hun ikke da bruke pengene? I denne saken synes jeg faktisk nav skulle tatt på seg hele skylden siden HI tok kontakt, men fikk feil opplysninger, spessielt nå siden det tok dem 1 år å finne det ut!!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #6 Skrevet 21. februar 2010 utbetalingen var på sommeren og du klagde i januar. Ikke akkurat så kjapp du heller da.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #7 Skrevet 21. februar 2010 Utbetalingen var på sommeren ja, men fikk ikke brev om tilbakekreving fra NAV før i januar 6mnd senere! Skrev da øyeblikkelig klage, å har ikke hørt noe fra dem før nå. Så de har brukt over ett år på å behandle klagen min med andre ord.
Tante Blås Squaw Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Når man har med NAV å gjøre, er man bare nødt til å følge opp ting selv. Ringe og mase, gå ned til dem hvis mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå