Gå til innhold

Bære, men ikke i sjal?

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst å ha noe å bære tvillingene som snart kommer i, siden det er ganske så begrenset hvor du kan komme frem med en tvillingvogn.. (Vi vill bære en hver, så jeg skal ikke ha tak i noen "dobbel-bære-ting")

Men jeg og min samboer har ikke lyst til å bære i sjal, men tenker oss heller noe i likhet med babybjorn.. Jeg synes de er utrolig pene, og virker så greie i bruk..

Men har lest å hørt at de ikke er så bra? Er det noen som evt. har noen alternativer å komme med? Erfaringer med babybjorn bæresele?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141478085-b%C3%A6re-men-ikke-i-sjal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte baby bjørn til å begynne med, syns den var helt forferdelig. Tungt og upraktsik, og jeg fikk skrekkelig vondt i skuldre/nakke, og jeg er IKKE plaget med det til vanlig!

Så prøvde jeg ergo-bæresele. Den var helt fantastisk! Ligner på babybjorn, bare at du bærer vekte på hoftene isted. skuldre.

Kan brukes fra nyfødt med spedbarnsinnlegg, og etter det på magen, siden eller ryggen!

Det finnes masse bæretøy som er mer ergonomisk korrekt for baby OG bærer enn babybjørn.

På tettinntil.no finner du masse linker til butikker som selger meitaier, formsydde bæretøy, slynger og sjal.

For eksempel har lotusbarn.no stort utvalg i masse forskjellig.

Personlig vil jeg anbefale elastisk sjal til nyfødtbæring. Det er en liten lærekurve på hvordan man knyter, men når man har lært det, kjenner man hvor godt det er å ha babyen inntil seg.

Etter hvert kan dere gå over til formsydde eller meitai. Selv synes jeg meitai er enklest.

Igjen, sjekk tettinntil.no, der er det masse tips:)

• 2 uker senere...

jeg brukte babybjørn til min forrige baby og likte den kjempegodt Hadde en modell med ekstra støtte bak, så den var veldig god å bære.

Jeg har også hørt at de ikke er så bra, men de er utviklet i samråd med fysioterapeuter, og det er jo ikke snakk om å ha dem der for mye uansett. Så vidt jeg vet kan de brukes fra babyen er nyfødt når en bruker en ekstra hempe som er med.

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med den!

Lykke til med tvillingene:)

• 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg har kjøpt beco butterfly II

Den kan brukes fra nyfødt til 20kg. Min søster har brukt denne til begge sine. Jeg skal prøve den i sommer.

http://www.syvsjal.no/productdetails.php?product=224

Billigere her :

http://www.amazon.co.uk/Beco-Butterfly-2-Argyle-Deer/dp/B002P3KMBM/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=baby&qid=1275309780&sr=8-3

• 2 måneder senere...

som mange allerede har sagt finnes det mange løsninger. Men vær obs på at du og mannen din kanskje kan ha glede av forskjellig sele/bæretøy. Det blir en personlig sak hva man føler sitter best på kroppen. Vi har brukt elastisk sjal og toddler-hawk til føste. Nå når neste er på vei ønsker jeg meg en manduca også. Noen ganger er det greit å slippe all knyting og stropper som faller i gulvet. Hvis dere kan vente til etter fødselen kan det være en fordel å gå et sted hvor der kan prøve seler med barna i. Vi kjøpte toddleren da hun var 2-3 mnd og prøvde da forskjellige varianter før vi kom frem til at den var best. fordelen med den var at den passet både meg og mannen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...