Gå til innhold

Hvor syke ble deres menn etter sterilisering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann skal under kniven i morgen og jeg lurer på hvilken form han er i når han kommer hjem igjen. Noen som kan dele sine erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kjære var kjempedårlig, stakkar. Jeg hadde så vondt av han, helt til han fikk sms av en kompis som lurte på om han ville bli med på puben for å se fotball. Det hadde han lyst til, men tok taxi både til og fra. thi hi måtte flire litt da.

Han var ellers ganske uggen og øm i ca en uke. Det er egentlig en litt ekkel operasjon syns han, selv om han betalte 6000 kroner ekstra for å få narkose. Han måtte ha hjelp til sårstell, for han fikk en lett infeksjon også.

Skrevet

Mannen min er veeeeeldig dårlig.. Og han har ikke bestilt time ennå.. Ikke fått henvisning en gang:-) Han vil nok ikke, men han må. Vi har forsøkt hoppe av i svingen, kondom (som sprakk), kobber og hormonspiral, p-piller, p-sprøyte, p-stav, p-ring og sterilisering av meg. Alle metodene har gitt svangerskap eller korppen min har ikke tålt det. Støtet ut begge spiraler og p-stav.

Tror han synes dette er å miste manndommen. Men koster det så mye som godt over 6000?

Skrevet

Huff, nå blir jeg litt nervøs. Han må kjøre hjem selv og det tar ca 4 timer. Håper det går bra...

Skrevet

Nei, narkosen koster 6000,- og den prisen kommer i tillegg dersom man ønsker det.. selve operasjonen koster ikke mer enn mellom 2.-4000 kroner ettersom hvor man tar den. Min mann var på volvatt, og ville ha narkose...

hilsen meg her over

Skrevet

Ok. Da koster det kanskje ikke like mye på offentlige sykehus da. Kostet 6000 for min operasjon..

Skrevet

Mannen min gjorde det hos Trovåg i Bergen, det kostet 1500 kroner og ble utført i lokalbedøvelse.

Han hadde en del smerter de første to døgnene etter inngrepet, altså fra bedøvelsen gikk ut, men etter dette gikk det veldig fint og han kunne leve som normalt. Det viktige er å ta nødvendige forholdsregler.

Du må kjøpe inn Paracet og Ibux, samt en eller to isposer til engangsbruk. Her er hva du forteller mannen din: Han bør vekselvis legge ispose (pakket inn for å unngå frostskader ;)) mellom bena på vei hjem og resten av kvelden. Ca 2 timer etter inngrepet tar han 500 mg Paracet og 200 mg Ibux, og fortsetter med dette hver 4. time det første døgnet. På 2. døgn kan ha ta etter behov. Alfa og Omega er at han holder seg i ro og bruker løse klær! Gjør han ikke det, vil det lekke ut mer blod og vevsvæske, området blir mer hovent og smertefullt, samt tar lengre tid for å tilhele. Han bør være hjemme fra jobb et par dager og holde seg mest mulig i ro.

Skrevet

Funket ikke steriliseringen av deg? Det burde jo være ganske så bankers...

Skrevet

Det funket i et par år... Men jeg er visst meget fruktbar.. Venter baby om 6 uker og steriliserte meg etter forrige fødsel.. Det er snart 3 år siden. Det var ikke bankers her:-)

Skrevet

He he. Ja, da må vel han pent ta den jobben... Nysgjerrig (selv om det ikke har noe med saken å gjøre), men hvor mange "uhell" er det snakk om?

Lykke til med neste baby :)

Skrevet

Ti sammen er det 8 "uhell".. Mistet 4 og får snart nr 4.. oG jeg har alltid brukt prevensjon.

Skrevet

Mannen min hadde time kvart på ti på formiddagen og var på jobb kl 14. Litt vondt hadde han,men det var mest stingene som strammet :)

Skrevet

Skjønner at mannen din gruer seg, men dere har nok ikke så mange alternativer hvis dere ikke ønsker flere. Kos dere med de fire dere har / får. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...