Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Hvor lenge regnes det som "normalt" å bure seg inne i tiden etter fødselen uten sosial omgang whatsoever? Føler jeg har mer enn nok her med min lille og de daglige gjøremålene, får knapt tid til de mest grunnleggende nødvendigheter som å gå på do og dusje ;P Det er jo greit å få besøk, men minsten skal jo ha melk med veeeeldig jevne mellomrom, og da føler jeg meg ille til mote når jeg må stikke inn på soverommet for å ta meg av den biten og gjesten blir enten sittende alene, eller reiser igjen bare 5 minutter etter de kom.. Mht ammingen, er det noe lurt man kan dandere over seg selv så ikke puppen blottlegges? Da kan jo besøkene forlenges uten at det skal gå utover måltidene til junior
mamman til to gutter Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 I begynnelsen var det akkurat det samme for meg om de som var på besøk så puppen min, kunne ikke brydd meg mindre så lenge jeg klarte å amme... Men det du kan gjøre om du syns det er ubehagelig er å ha på deg en singlett du drar ned når du skal amme, så en litt vid topp over som du kan dra opp. Når du har "koblet til" babyen, så kan du legge toppen ned mot ansiktet til babyen og da er det ingen som ser noen ting.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 Om du er ukomfortabel med å amme foran gjestene dine så sier du at dere trenger ro og fred for å gjøre det og går på soverommet. Jeg hadde ikke besøk de første ukene (bortsett fra min mor) for jeg følte at jeg trengte tiden alene med babyen + det var så travelt med både amming, pumping og flaskemating (jeg måtte gjøre alle tre tingene). Rakk omtrent ikke dusje i starten så besøk orket jeg ikke. Tror faktisk det gikk 3 uker før jeg fikk besøk av venner. Om du ikke orker det så ikke gjør det. Prøv å kos deg med babyen uten stress og mas fra omverden. Det er en tid du aldri får tilbake. Ang amming og blottlegging så kan du prøve å legge et helseteppe rundt babyen / brystet. Tvi tvi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå