Gurine Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Synes det er litt skummelt jeg. Hun har knapt fått i seg mat på ei uke, begynte og spise litt mer normalt i går og i dag, og så plutselig får hun så magevondt at hun gråter, får gjort litt på do uten at det går over. Og så kaster hun opp 5-6 runder på kort tid. Magen er bedre, men ikke bra. Ligget i senga og kroket seg sammen i hele kveld stakkar.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Jepp. Vet flere som har hatt det i retur etter en uke ca. Tar nesten to uker før man er ok igjen.
Norwegian by injection Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 Jeg har vært hos barnelegen med det samme problemet som deg. Gutten er 2.5år. Legen sa at når disse små får omg.syken får de ofte et sår i magesekken, slik at magen funker rett og slett dårligere enn normalt. Når maten blir igjen i magen over mange timer og ikke klarer å bevege seg nedover i tarmen ender det ofte med oppkast. Hvordan er formen ellers?
Gurine Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2010 Hun begynte å bli i form igjen i går, og i dag har hun virket pigg.. Men så plutselig kom magesmertene, og hun gråt og kroket seg. Såg tydelig at det var vondt. Tenkte jo litt på blindtarmbetennelse, men hun har ikke feber nå, og smertene var liksom midt på magen i navlehøyde, og litt over mot venstre side av magen. Etter mange runder med oppkast, følte hun seg litt bedre. Men på kvelden ble det litt verre igjen sa hun, men annerledes vondt. Så jeg kan tenke meg at hun da hadde mer vondt i mellomgulvet pga brekningene og at magen er tom kanskje. Hun sovnet rett etterpå. Ikke fått i seg annet enn noen slurket vann siden lunsj.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 21. februar 2010 #5 Skrevet 21. februar 2010 Ingen erfaring, men har hørt at NORO viruset er en hard variant!!! Som sitter veldig lenge i kroppen og man blir veldig sent frisk av den i forhold til mange andre slike omgangssjuke virus =) GOD BEDRING til minsten =)
Gulosten™ Skrevet 21. februar 2010 #6 Skrevet 21. februar 2010 Både Ida og mannen fikk det i retur noen dager seinere. Går nok bra Bare hun får i seg drikke, blåbær er fint! Hvis hun kaster opp, en liten slurk i halvtimen (5 ml). De klarer seg lenge uten mat
missmulatto Skrevet 21. februar 2010 #7 Skrevet 21. februar 2010 Hei hei. Tenkte å komme med en liten oppklaring. Smerter i forbindelse med blindtarmbetennelse starter gjerne sentralt/midt på i magen, og vil senere flytte seg ned mot høyre side. Tror det er misoppfatning her hos de fleste. Er det blindtarmbetennelse vil smertene gjerne øke ved bevegele, hoste o.l. Barnet vil derfor ligge i ro. Det er også vanlig at smertene starter før feber og oppkast. Man kan også legge barnet ned på ryggen, og presse litt forsiktrig noen cm til høyre og like nedenfor navlen. Litt smerter når man trykker ned og store smerter når man raskt slipper trykket er også karakteristisk. Nå sier jeg ikke at det er dette din datter har, men greit å være oppmreksom. Uansett, alltid ring når man er usikker. Vanskelig å diagnostisere barn. Ønsker god bedring til gullet.
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 21. februar 2010 #8 Skrevet 21. februar 2010 Minste her på 11 mnd kasta opp en gang og vi trodde det var over. Så kom det tilbake igjen etter 3 dager og da kasta han opp MASSE et helt døgn... Fikk i seg minimalt med drikke og ikke mat. Tok ei lita uke før matlysten var på topp igjen, og nå er han som før. God bedring til jenta di!
Gurine Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 21. februar 2010 Takk for alle svar Jeg ringte legevakta på dagen i dag. Ble engstelig når hun hadde såpass kraftige magesmerter. Og startet opp igjen med oppkast igjen, etter at det virket som hun begynte å bli frisk. Men på legevakta fikk jeg bare beskjed om å se det an. Var det omgangssyken, så var det ikke noe de kunne gi som kunne hjelpe alikevel. Men ble allmenntilstanden eller smertene verre, så skulle jeg ringe opp igjen. Hun sovnet rolig i kveld, og sover nå. Så det er ikke annet å gjøre enn å håpe at hun er bedre i morgen. Håper ikke de to minste får det i retur også. Har hatt unger med omgangssyken i 14 dager nå, så er litt lei.. Og krysser fortsatt fingrene for at jeg og mannen skal slippe unna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå