Gå til innhold

Noen som har hatt barn med blindtarmbetenelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste datteren vår har nå hatt vondt i magen (nederst på høyre side) i nesten en uke nå.

Har tatt urinprøve 2 ganger i tilfelle urinveisinfeksjon som hun har hatt tidligere, men den slo ikke ut.

Var på legevakten til morgenen i dag og crp på 36, men ikke feber eller kvalm. Legen sa vi skulle si fra hvis hun ble verre, men hun har ikke klaget noe mer nå egentlig.

Men nå i kveld oppdaget jeg at hun har feber- 39,4....

Har lagt seg nå og jeg sa hun skulle si fra hvis hun ble verre.

Legen lurte jo på om det kunne være blindtarmen, men sa vi skulle se det an. Huff-håper det går over!

Noen som har opplevd dette?

Hvordan oppdaget dere at deres barn hadde det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk selv blindtarmbetennelse når jeg var 5 år. Hadde ekstremt vondt, klarte ikke gå eller noe, la bare å holdt meg på magen å skrek. Var hos legen, men han mente det bare var luft i magen, og sendte meg hjem. Fikk så vondt på natten at mamma ringte nødnummeret, men ble ikke tatt alvorlig siden vi allerede hadde vært hos legen.

Dagen etterpå hadde jeg ikke like vondt lenger, men vi gikk til legen alikevel. Legen sa da at jeg ikke hadde "vondt nok" til å ha blindtarmsbetennelse, men skjekket for sikkerthets skyld siden jeg hadde hatt veldig vondt. Da var blindtarmen allerede sprukket. Om en har blindtarmsbetennelse så gjør dette veldig vondt før blindtarmen sprekker, men gir seg litt når den har sprukket, mener de sa fordi det bedøvde litt når den sprakk. Så om hun har hatt veldig vondt nede på høyre side og dette plutselig gir seg så hadde jeg blitt ganske bekymret..

Nå skal det sies at jeg hadde bukhulebetennelse i tillegg, og dette forverret tilstanden min en del, hadde vondt i hele magen og ikke bare nede på høyre side, derfor de sa det bare var luft i magen.

Jeg husker/vet desverre ikke hva crp'en min var på. Håper alt går bra, lykke til :) Hvor gammel er datteren din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...