Gå til innhold

Noen her som studerer/har studert spes.ped?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva jobber dere med?

Er det stor etterspørsel og har man mange muligheter?

Hilsen fra en samboer til en pedagogikkstudent til høsten

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg studerer pes. ped og flerkulturell ped. Går allmennlærer studiet. Grunnen til at jeg valgte disse fagene, er at jeg vil jobbe med barn med behov utover "normalen".

Når det gjelder jobb, så har jeg søkt på en stilling som ungdomsarbeider nå, og jeg håper at jeg får den. Det er innen dette jeg vil jobbe, ungdommer i krise eller som har problemer hjemme. Siden ejg ikke har banr og ungdom, er det vanskligere å jobbe innen BV eller andre instanser, emn så fort man har flerkulturell ped og spes ped har man mye i bakhånd til å søke på enhver jobb som omhandler å jobbe med barn/unge. Så det er i grunn ingenring som står i veien får å kunne jobbe med hva man vil innen barn/unge, men de som har gått spesifikkt for jobb innen dette vil selvsagt stå sterkere utdanningsmessig.

Ellers så kan man selvsagt jobbe med unger som har ekstra i skolen. Det er der de fleste spes. pedagoger trengs akkurat nå vil jeg tro. Og du får KASTA jobber etter deg når du har spes. ped, ihvertfall innen skolen;) Bare sjekk ut din kommunes nettside, så vil du fort se at alle skoler søker etter spes. pedagoger;)

Så som avsluttning: Har man spes. ped, og kanskje også flerkulturell ped, så vil man ALLTID få en jobb, men kanskje ikke drømmejobben med en gang, men jo mer erfaring man har innen barn/unge med ekstra, jo lettere får man drømmejobben;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...