Gå til innhold

Kombivogn og duovogn - hva er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer! Jeg er helt fersk på dette, men har sittet å myst litt rundt på nett av og til etter vogner. Er jo så mye fint... Men jeg aner jo ikke forskjell på ditt og datt:/

Hva er kombivogn og hva er duovogn?

Hva vil dere anbefale? Vil gjerne høre deres mening om disse vognene, og hvilken produsent vogna er fra:)

Skrevet

Kombivogn:Sportsvogn med bag. Du setter bagen oppi sportsvogna. Fordelen med dette er at bagen er lett å nappe med seg hvis du skal inn til noen. Det er gjerne en lett mykbag med håndtak. Ulempen er at bagen ofte er mindre enn bag til duovogn.

Duovogn: En bag som klikkes fast på understellet. Når ungen er vokst ut av denne klikker du den av og setter på en sportsdel. Fordelen er at bagvogna varer lenger fordi bagen er større. (Vel og merke hvis man har en unge som vil ligge lenge i bag, ikke alle vil det). Ikke alltid like lett å ta med seg bag inn hvis man skal på besøk hos folk, og bagen er noe tyngre, større og mer uhåndterlig.

Jeg ville ha kombivogn og var superfornøyd med det. Mitt problem var at ungen min er litt over gjennomsnittelig stor, og vokste litt for fort ut av bagen på kombivonga, dette hadde ikke vært noe problem hvis jeg hadde valgt en litt større duovogn.

Skrevet

Jeg hadde duovogn, og hadde aldri problemer med å ta med meg bagen dit jeg ville. Var kjempefornøyd med akkurat det valget, og har ikke tenkt å ha det noe annerledes når jeg nå får mitt 2. barn.

Skrevet

Jeg synes jeg må legge til at dersom man bor i blokk, er det absolutt mest praktisk med kombi, da bagen er mye lettere å bære opp trappene. Duovognene ser kanskje mer stilrene ut, men det holdt ikke som argument for meg...

Dersom du får barn på høsten, er det sikkert viktigere med stor bag (duo) enn hvis vårbarn. Vi får i mars denne gangen, og har kjøpt sportsvogn med løs hardbag. Tror det blir topp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...