Gå til innhold

Lage mat fra bunn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som lager alt fra bunn, hva lager dere? Og hvordan gjør dere det? :)

*Fersk husmor*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finner fram slaktemaska, går ut i fjøset og avliver en sau og tar det derfra.

Skrevet

Bruker ofte en kjele og ei sleiv, har du komfyr er det også et pluss!

Skrevet

Jeg er ingen ekspert. Begynte ifjor å lage maten fra bunnen av, men litt har jeg jo lært :)

F.eks. Lapskaus/betasuppe. Kok opp vann med grønnsaksbuljong. Skjær poteter, gulrøtter, kålrabi og la det koke ca 20 min. Ha i purre og (kylling)kjøttpølse på slutten av koketiden og vips så er det ferdig. Smaker utrolig godt. Server med flatbrød.

Lasagne er enkelt å lage fra bunnen av. Søk på nettet.

Fiskekaker er også veldig enkelt å lage fra bunnen. I alle fall så lenge du har en kjøkkenmaskin.

Wokede grønnsaker, pasta, og en enkel tomatsaus. Stek med kjøtt hvis du vil ha det.

Potetmos er utrolig lett å lage. Skrell og skjær poteter i terninger. Kok til de er møre. Mos og tilsett smør og melk til konsistensen er fin.

Hvis det er matretter du liker så vil du bli overrasket over hvor lett det er å lage de selv. Søk på nettet og følg oppskrifter så lærer du fort. Tør å bruke nye krydder.

Skrevet

jeg kutter grønnsaker hver søndag og fryser i porsjoner som jeg tar opp i ukedagene (bortsett fra salat selvsagt).

lager pastasaus og fryser i porsjoner, hakkede tomater, paprika, løk, selleri.. Når jeg skal bruke den tiner jeg opp og har i creme friashe eller fløte ved oppvarming. Bruker til lasagne, pasta, pizza..

sveller og klargjør linser, kikerter ol of fryser i porsjoner, varmes bare opp av sausen den dagen jeg ska bruke det.

Hvit saus til laagne, fiskegrateng ol er bare smør, mel, melk kardemomme og salt, så det går fort.

Baker brød annenhver uke, åtte stykker, fryser dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...