Gå til innhold

Hvor gamle var babyene når...

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere begynte så smått med litt leker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg la de frem til han ganske tidlig..men siden han hadde kolikk så låg han sjelden på gulvet for å si det sånn.. og han begynte ikke å gripe i de og studere de før han var sikkert rundt 4 mnd..kanskje mer. Glemmer så fort...:(

Skrevet

Vi begynte når hun var ca 2,5 - 3 mnd. Da hadde hun begynt å bli mer observant på sine omgivelser, og begynte å rekke hendene ut etter ansiktet vårt osv. Men tror ikke hun hadde så mye glede av dem før hun var ca 4 mnd, og kunne holde de godt selv.

Skrevet

Aktiv og nysgjerrig baby, vi begynte allerede da hun var 2 mnd.

Skrevet

Han var ganske tidlig tror jeg. Begynte å titte etter de ved kanskje 4 uker, og begynte å løfte hånda etter dem å slå litt ved 6-7 uker, og grep rundt 8 uker, å samlet armene foran rett etter det.

Husker jeg fikk høre at om man har babygym bør man kun ha 1 leke hengende om gangen hvis ikke blir det fort for mye. Ha den lett tilgjengelig i begynnelsen litt ut til siden for kroppen, og dra den nærmere midten av brystkassa til baby i brystvortehøyde etterhvert. Målet er at de skal skjønne at at de skal samle armene på midten.

Men, alle babyer er jo så forskjellige, noen er raske med noe og trege med annet. Han er 4.5 mnd nå, og ser han er straks på vei til å rulle nå fra mage til rygg, mange i barselgr som har gjort det alt.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg lot han ligge under babygymmen fra 3 uker (da ville han plutselig ikke sove mer på dagtid). Da lå han og kikka så fint på lekene, og det var veldig interessant når de rørte på seg :-) Da han var ca 3 mnd begynte han å gripe tak i dem.

Skrevet

jeg la henne under babygymmen da hun var en tja, 3-4 uker tror jeg. Etter en stund syntes hun det var LITT gøy å se på lekene, men sjelden mer enn et kvarter i slengen. Nå vil hun absolutt ikke ligge under den, hun liker den visst ikke hehe! Hun blir nå snart 4 mnd, og vi har lekt med henne med diverse leker siden juletider tror jeg. Nå har hun stor glede av dem; hun har flere ulike rangler, bamse, biteringer, speil, bøker etc. Vi har også en vippestol og en gymmatte, den er veldig fin å ligge på, anbefales!:) Også går vi mye, danser og hører på musikk. Og triller turer. Litt digresjon men;)

Skrevet

Da hun var 2 måneder oppdaget vi at hun plutselig ble så fasinert av en taklampe med vifte. Hun stirret og stirret. Da skjønte vi at hun kanskje begynte å bli interessert i leker. Og det var hun. Hun tittet og prøvde å gripe etter leken. Rundt 2.5 måneders alderen kunne hun holde rangla og siden har det gått i rasende tempo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...