Gå til innhold

noensom har vært i karibien med baby? ønsker å reise til jamaica..

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi vurderer å reise til Jamaica i juni med vår datter som da er 6-7månder gammel. Vi tenker å reise via Miami og ta en uke der først, for så å reise videre til Negril på vestkysten av Jamaica og være der i to uker, før vi reiser hjem.(tror det blir to mellomlandinger)

vi har aldri reist så langt med baby, og har heller ikke vært i disse trakter. derfor ønsker vi tips og erfaringer fra dere som har vært der eller i nærheten!

trenger vi vaksiner? er det for varm for jenta(gj.temperatur i juni tror jeg var mellom 25-30grader)? hva med sola, mat, og prisnivå på shopping? trafikk, insekter og andre farer?

og ellers alt av nyttig info tas imot med stooor takk!

Fortsetter under...

Skrevet

Hei..

Jeg har vært i Jamaica og i Negril. Skal prøve å svare deg så godt jeg kan.. Men jeg reiste før jeg ble gravid. Så jeg tenkte jo ikke så mye på det med barnevennlighet osv.

Ja, dere trenger vaksiner, jeg slapp å ta for jeg reiser mye og er vaksinert mot det meste. hehe.

Men venninna mi måtte ta. Hvilken vaksiner husker jeg ikke, hør med vaksinasjonskontoret.

Vi bodde på seven mile beach tror jeg stranda het. Kjeeempe lang strand. Tror navnet forteller det. Hehe.

Vi var der i slutten av april. Det var varmt. Altfor varmt for en baby. Mellom 35 og 40 grader.

Trafikken er syk syk der, følte meg ikke trygg. Og det er nesten bare gamle biler der. Uten sikkerhetsbelte.

Synes ikke det var så god mat der. Jerk Chicken er vel den mest spennende retten de har, det er kylling med ris og en slags saus. Ellers var det mye amerikansk der. Club sandwich osv osv.

Negril er jo skikkelig turistområde. Maaange amrikanere der. Forteller du at du er fra Norge så tror de at du er fra et sted i USA. Hehe.

Det ekle jeg syns med Jamaica var alle de mannlige prostituerte. Ikke at jeg tror du/dere blir plaget av det. Men det er helt motsatt der enn andre land jeg har vært i, her er det menn som selger seg selv. SÅ du ser mange fine jamaikanske menn med amrikanske damer..

Det var ikke så mye å shoppe der, utenom vanlige turistgjenstander. Er ikke noe shoppingparadis. Skal du handle i matvarebutikk så er det norske priser, og på enkelte varer mer enn det! Vi ble fortalt at turistene betaler mer for varene enn hva de lokale gjør.

Insekter? JAA, masse mygg.. Hehe.. Men ikke malaria heldigvis.. :)

Når jeg leser over det jeg har skrevet så høres det ut som om Jamaica er et forferdelig ferieland.

Det er det så absolutt ikke, jeg SKAL reise tilbake. For jeg elsket alle menneske der, de var så glad og hjelpsomme! Du hører hele tiden "no problem" Helt fantastisk!

Vi reiste rundt over hele Jamaica, var der i over 1 mnd. Var bare i Negril i 9 dager.

Skrevet

du svarer kjempegodt på alle spm! :D

jeg har lest en del på slike turist-info sider, men det er jo ikke alltid alt stemmer over ens med virkeligheten..

kanskje vi skal ta denne turen når den lille blir større, det var mange ting her som ikke egnet seg så godt for små:) det viktigste er at det er trygt, å bare trafikken er skummelt.. :S jeg er ikke så hysterisk til vanlig, men kjipt å måtte sitte på hotellrommet i 14 dager pga varmen liksom..

tusen takk for nyttig informasjon ivertfall!! =)

Skrevet

Men når jeg tenker etter, hva med Bahamas? Har ikke vært der selv, men vil tro det er mye mye tryggere enn Jamaica. =)

Kanskje ikke like spennende da, tror det er dyrere der også.

Men trygt! :)

Uansett, god tur hvor enn dere reiser!

Skrevet

ja, vi ser også på bahamas, men jamaica var høyest på lista:)

hehe, ja, nå når vi har blitt foreldre har det snudd litt, det som før var viktigst var at det skulle vøre spennende, trygghet kom i annen rekke.. men nå er det omvendt ;)

tusen takk!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...