Gå til innhold

Hva synest dere om navnet Nils?

Anbefalte innlegg

Om det blir gutt da, noe jeg tror...

Har veldig dårlig samvittighet for at jeg ikke har brukt navnet tidligere, men jeg har ikke likt det noe særlig - og gjør det fremdeles ikke. :(

Det blir da direkte oppkalling etter nære familiemedlemmer. Har liksom vært i generasjoner, og da blir jeg den stygge ulven som evt bryter rekken.

Hva ville dere gjort?

Har i utgpunktet tenkt på ett helt annet navn, men vet liksom ikke helt, da dette mest sannsynligvis blir siste unge......

Evt mellomnavn til Nils?

Skal - skal ikke....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141476081-hva-synest-dere-om-navnet-nils/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, skjønner problemstillingen, ingen vil jo være "den stygge ulven". Men for å være helt ærlig så synes jeg Nils er et forferdelig navn (ikke rart at det ikke er mange av dem i barnehagen..) og hadde ikke ville kalt ungen min det om det bare var pga oppkalling. Da hadde jeg heller gått for "indirekte" oppkalling og brukt forbokstaven. Selv mener jeg ikke at det er å kalle opp da, men er visst en del andre som mener det.

Lykke til :)

Annonse

Jeg syns faktsik at Nils er litt søtt jeg, men ville nok ikke gått for det selv. Og samboer her hadde vel hoppet i taket over det navnet, haha.

Hvis du absolutt ikke liker det syns jeg ikke du skal bruke det.

Nils Johannes

Nils Andreas

Nils Fredrik

Kommer vel an på hva de andre heter da...-men hva med

Nils Emrik

eller

Nils Henrik

Nils er vel typisk onkel-navn for "vår" generasjon, -så det er vel litt for nært til at MANGE vil like det...-men du vil ikke finne mange andre i bhg og skole med samme navn:-)

Lykke til!

Vet om en skikkelig kjekkas som har det navnet! Jeg har begynt å tenkt på det som et utrolig TØFT navn som kler både barn og mann.

Så noen som brukte det på en liten baby her om dagen, og fikk da virkelig opp øynene for det.

Men jeg syns ikke du skal føle deg presset til å bruke det heller. De kommer vel over det til slutt, om du ikke bruker det...

Annonse

Må jo ærlig innrømme at jeg ikke liker navnet noe særlig....:(

Er vel ingen lettvint løsning på dette. Hmmm har ikke mange dager igjen til å tenke over dette...

Takker for råd og forslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...