Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Og er det noen forskjell på kort og lang tid sånn sett?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Men når du er sykemeldt, skal det ikke stå på papiret du leverer til arbeidsgiveren hvorfor du er sykemeldt?
Gjest ->>- Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 Nei. Arbeidsgiver har aldri rett til å vite hvorfor man er sykmeldt, enten det er for lang eller kort tid. Om man er langtidssykmeldt og kan ha behov for tilrettelegging, kan det selvsagt være greit å forklare det - men du må på ingen måte om du ikke har lyst.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 de har ikke noe krav på og vite det, men om du er langtids sykemeldt så må du jo til samtale med arbeidsgiver der det er snakk om tillrettelegging o.l. Og da må de jo vite det.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #5 Skrevet 21. februar 2010 Åja, det syns jeg var rart. Men men...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #6 Skrevet 21. februar 2010 Har alltid trodd at man må ha en kjempe god grunn til å bli sykemeldt, og at arbeidsgiveren må vite det. Men da tok jeg feil. Har ikke vært sykemeldt før, så har ikke mye peiling.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #7 Skrevet 21. februar 2010 HI her... Grunnen til at jeg spør er fordi jeg nå har min 3. luftveisinfeksjon siden nyttår.. Og det er pinlig! Jeg må mest sannsynlig slutte i jobben, da jeg jobber mye med kjemikalier og det virker som om jeg ikke tåler det... Bare lurer liksom på hvor veien går herfra..
Gjest ->>- Skrevet 21. februar 2010 #8 Skrevet 21. februar 2010 Det er jo ikke noe i veien for at du forklarer det til arbeidsgiver. Men noen opplysningsplikt har du altså ikke. Si for all del ikke opp jobben sånn uten videre i hvert fall. Legen din kan helt sikkert være behjelpelig med rettigheter i forhold til tilrettelegging på arbeidsplassen eller andre alternativer.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #9 Skrevet 21. februar 2010 Hvorfor syns du det er rart? En arbeidsgiver er ingen lege, og har da ikke rett til å få vite om din helsetilstand. Litt privatliv skal man da ha i dette samfunnet.
Gjest Skrevet 21. februar 2010 #10 Skrevet 21. februar 2010 Ved mistanke om at det er arb.miljøet som gjør deg syk, skal arb.giver/personalansvarlig kontakte bedriftshelsetenesten for å få avklart om det kan være tilfelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå