Gå til innhold

Er det mulig!! Tror jeg kutter av meg fingeren snart jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde ikke at det var mulig at et lite sår ved negelbåndet skulle gjøre så vondt, men nå har det jo gått infeksjon under huden og det gjør VONDT!!!

Noen stalltips å dele??? Alt ifra hvilken kniv jeg skal bruke til noen remedier som kan hjelpe er velkommene...

( Ja, jeg vet jeg burde ringe lege, men har sett så mye leger i det siste at det holder for et år eller to... )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sleng fingeren i grønnsåpevann 2-3 ganger om dagen. Trekker ut betennelse så fint atte.

Skrevet

Har ikke grønnsåpe ( utrolig nok... ) Skal handle det i morgen, takk for tips...

Skrevet

Enig i at grønnsåpevann fungerer bra. Men husk å bare putt verkefingeren i vannet, ellers kan betennelsen smitte over på de andre fingrene.

Lykke til :-)

Skrevet

Takk...

Jeg hadde begynt å slipe knivene, men nå skal jeg utsette parteringen til jeg har prøvd dette...

*sender varme tanker til snille piker på DIB*

Skrevet

Du må vurdere legevakta her altså. Du kan faktisk få blodforgiftning i fingeren, eller bakterieinfeksjon som trenger antibiotikabehandling i dag.

Skrevet

NEI!! VIl ikke!!!

Orker ikke mer lege/legevakt.. Har hatt klippekort der i noen måneder allerede...

Det er bare det ytterste leddet av fingeren som er hovent og rødt enda... Ser jeg at det blir verre så tar jeg jo turen tilslutt, men vil virkelig ikke se enda en lege før jeg virkelig må!

Har fått låne litt grønnsåpe så jeg skal prøve det først, krysser fingrene for at det hjelper fort..

Skrevet

Ok, da tegner du med kulepenn der det røde går. Hvis det røde utvider seg utover der du har tegnet, må du ikke overse dette. Det kan være veldig alvorlig hvis det går betennelse i huden. Cellulitis er ikke til å spøke med.

Skrevet

Takk for tipset... *Sender deg en varm tanke oså...*

Vet det virker litt merkelig at jeg ikke vil til lege, men har bare vært så innmari mye sykdom at jeg virkelig ikke har lyst til å sitte å vente hos enda en lege..

Skal tegne på fingeren nu og følge med...

Hva skulle jeg ha gjort uten DIB!!

Skrevet

Da hadde vi kanskje hatt et liv? ;)

Lykke til.

Skrevet

Jeg hadde akkuratt det samme for noen år siden.

Bet så masse negler, att til slutt bet jeg for masse, og fekk betendelse i eine fingeren

jeg ble bestevenn med grønnsåpe,

og etter noen dager prøvde jeg og trykke litt på fingen der jeg var sår, og jaggu kom det ut en haug med betendelse,

følte meg 20kg lettare når jeg fekk ut betendelsen.

Skrevet

Har faktisk 2 slektninger som måtte operere fingeren etter en sånn betennelse.

Det satte seg skikkelig betennelse i fingertuppen, rundt neglerota, og det måtte skjæres opp og kuttes i, sånn at all dritten og bakteriene kom ut.

Dette var ikke noe godt!

Den ene måtte ta av neglen, sånn at det kunne gro skikkelig etterpå.

Følg godt med.

Skrevet

Auuuu!!!

Logger av DIB og setter meg til å se på fingeren, mens jeg venter spent på at puss og dritt skal komme ut...

Skjærte meg faktisk med en kniv akkurat i negelbåndet for nesten en uke siden, men siden det er så ulogisk plasert så slår jeg jo borti hele tiden og river det opp igjen...

Takk for tips alle sammen og ha en fin kveld!!

Hi

Skrevet

Hm, hva hadde du brukt kniven til?? Hvis det var rått kjøtt, MÅ du kontakte lege!!!

Skrevet

Den lå i oppvaskvannet. Tror jeg hadde kuttet grønnsaker med den. Problemmet er jo de ca 1000 gangene jeg har slått det opp igjen..

HI

Skrevet

Slutt, ditt hysteriske kvinnfolk! Snakk om å krisemaksimere......

Skrevet

Hun har faktisk betennelse i denne fingeren, så det er ikke krisemaksimering å stille et spørsmål legen hennes ville ha stilt om han fikk høre hun skar seg på en kniv.

Jeg er ikke uten erfaring, så du trenger ikke undervurdere mine evner.

Skrevet

Jeg regner med at du allerede har prøvd sårsalver av ulike slag (bacimycin, brulidine, fucidin el).Hvis du ikke har noe sånt hjemme og om du har honning i skapet, så smør på en god klatt og legg kompress rundt.

Det kan tenkes at du må ha penicillin. Så pass på, om det sprer seg så KAN de bli mer alvor enn moro. Om ikke du er merkbart bedre i morra, så svipp innom fastlegen en tur.

Skrevet

høres ikke noe godt ut dette her nei..

men seriøst, prøv grønnsåpe.. det virker. min datter hadde det samme i sin finger en gang. vi dro til legen, og han ba oss om å bade fingeren i grønnsåpe i 20 minutter ett par ganger om dagen..tror jeg det var.. og etterhvert så kom gugga ut!!

så prøv det du.. :D lykke til!!

trøsteklem

Skrevet

Drypp på noen dråper med jod, fås kjøpt på apoteket. Du kommer til å vri deg i smerter, men det fungerer! Dreper bakterier, og drar ut betennelsen.

Lykke til! :)

Skrevet

Ha fingeren i bløt i varmt vann med sitron i!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...