Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Er blitt forkjøla, og har ikke særlig med matlyst. Når jeg er forkjøla, så vil jeg helst bare spise suppe, for det er det jeg klare å få i meg. Så dere som har en god oppskrift, skriv gjerne det ned. * ja, jeg har googlet noen oppskrifter. Men vil gjerne ha flere.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Denne er en favoritt her i huset! Forkjørlet eller ei... Du kan ha oppi ananas også hvis du vil det... Kyllingsuppe med karri Antall personer: 4 Oppskrift og fremgangsmåte: 4 stk kyllingfilet 1 stk eple 1 stk løk 1 ss smør 1 dl vann 2 stk terninger grønnsaksbuljong 1 ss karri (mer dersom den ønskes sterkere) 1 boks hermetiske tomater (3 dl) 3 dl matfløte litt sukker- tilpass 1 neve hakket frisk persille Smelt smør i en gryte, tilsett kylling, eple og løk kuttet i små biter. Fres dette til løken er gyllen. Ha i vann, buljong, karri, tomater, fløte og la alt småkoke i ca 10 min. Smak til med litt sukker og ha i hakket persille like før servering. Server gjerne godt brød til. God apetitt!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 Blomkål Broccoli 2 buljongterninger 1 liter vann litt fløte salt pepper kok til godt møre og kjør sammen med stavmikser.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 Denne høres godt ut. Og ikke så avansert heller. Må prøve den. Takk
:-))***~~´´^``~~***((-: Skrevet 21. februar 2010 #5 Skrevet 21. februar 2010 Hjemmelaga tomatsuppe: - surr en finhakka løk i litt olje til det er blankt + 1 ss tomatpure, ha i en boks tomat, hakka. Spe med ca 1 liter kraft/kyllingbuljong. Kokes i noen minutter, krydres etter smak, men salt og pepper er et must. 1ts sukker er også smart å ha i. Jeg har også i litt soyasaus og sweet chilisaus. Kan kjøres med stavmixer om du vil ha suppa glatt:) Havresaft: Pleide min mor å lage til oss når matlysta var minimal. Gir mye energi, er sunt og godt på smak. Kok en liten neve haregryn i 1 l vann. Smak til med sukker. Sil av havregryna, kok opp med litt rosiner/svisker om du liker det. Godt og styrkende både kaldt og varmt.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #6 Skrevet 21. februar 2010 Havresaften høres spennende ut *skriver ned*
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #7 Skrevet 21. februar 2010 Kok kylling. Drikk krafta og noe av kjøttet sammen med den. Dette er den aller beste oppskriften på å bli fort frisk fra sykdommer.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #8 Skrevet 21. februar 2010 Ikke noe annet i? Første gangen jeg hører det. Funker det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå