Gå til innhold

Har du syklet Rallarvegen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lar det seg gjøre med sykkelvogn hektet bakpå en voksensykkel? Hvordan er det for barn på den strekningen, å sykle selv? Da tenker jeg på en 5åring. Går det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har syklet den 4 ganger ca...

det går på 90 prosent av strekningen, men er noen smale stier og noen med stooore steiner i og gjerne 4-5 overganger på snø..spørs når dere planer om å sykle da..er dere flere som evt kan bære den over de stedene det gjelder går det vel bra..tja en 5 åring kan vel kanskje klare det..spørs hvor flink h*n er til å sykle.

Min brod syklet når han var fem tror jeg, men da tok onkel sykkelen hans bak og pappa tok min bror på styret i de lengste nedoverbakkene..

siste timen omtrent er det bare nedover hvis jeg husker riktig og da blir det jo mye bremsing...

ring evt selskaper som arrangerer turer dit, de har vel litt mer info på det.. 2 år siden jeg syklet nå..

Lykke til uansett:)

Skrevet

Nei, men jeg har kjøpt sykkelen min derfra og den er meget solid. DBS Finse, de selger utleiesyklene hver høst. Men, ville anta at det er for slitsomt for en 5-åring å sykle hele den strekningen.

Skrevet

Ja har syklet den 2 ganger. Hmm... med barn, tja, men da ville jeg hatt det sånn at barnet alltid sykler mellom to voksne, for noen ganger er det smale stier, bratte bakker og svære fossefall, så jeg hadde vært redd han skulle syklet fort og kjørt ut.

Er noen steder man må trille sykkelen, spesielt etter det hotellet på turen, husker ikke hva det heter, men ca 2 timer før man kommer ned til flåm, der er det så bratt at jeg ikke syklet ned engang. Så sykkelvogn, jeg vet ikke jeg..

Hele strekningen på en dag med 5 åring tror jeg nok ville være litt langt, Men ta evt med telt og camp på veien, gjorde det en gang, og overnattet på hotellet en annen gang. Fantastisk tur, så kan absolutt anbefales:)

Ville syklet i august, da er det lite sjanse for at dere møter på snø på veien, for det er et sliiiiit!!.

Skrevet

EG hadde ikke tenkt å sykle den, er du nuts??? Men tenkte å sende husbond og guttene på tur. M&P har nettopp kjøpt leilighet på Ustaoset, så jeg så mitt snitt til en frihelg med lille Frøken, mens guttene var på "bånding" på fjellet.

Men ser jo at å hive storebror utfor på sykkel er noe i overkant av hva selv jeg kan forvente av en 5åring.

De får finne på noe annet på høyfjellet, midt på sommeren:)

Skrevet

Du kan kjøpe et flott telt til guttene og så kan de gå på fottur i området. Det er flere fine fjellhytter i nærheten og så kan de campe i telt utenfor, men samtidig ha muligheten til å overnatte inne dersom telt blir for skummelt. KAn også være greit med toalett i nærheten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...