Gå til innhold

Inspirert: Jeg er litt overrasket over at det er så mange som går i joggebukse/koseklær hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler igrunn ikke noe behov for å forsvare hvorfor vi går i joggebukse jeg.. Så du får bare mene at vi ser ut som en dass hvis du vil det..

Hva du måtte mene bryr meg et visst sted, så lenge vi føler oss komfortable med det vi velger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja kjole og tights er sikkert behagelig det, men gutter kan jo ikke gå med det, og jeg vet at det finnes andre bukser som ikke er olabukser, men de er IKKE like mye og deilige å rase rundt i, hoppe og sprette i, som en joggebukse!

Skrevet

Hei Mom2two!

Jeg orker ikke lese alle svarene du har fått, så jeg velger å svare for meg selv, jeg :-) Jeg liker både å pynte meg, og gå i joggebukse innimellom, og helt ærlig så føler jeg meg fresh i en snerten joggebukse og topp jeg :-) Spesiellt på kvelder etter en dusj, og i snuggleform i sofaen under et pledd. Merkelig nok er det da mannen min liker meg best også.

Jeg har troen på at man blir så snasen som man føler seg jeg, i joggebuske eller kjole :-)

Skrevet

Til alle over.. Det er ganske mange sossete vestkantpiker fra Oslo som dasser rundt i joggebukse og uggs og tuppert hår :o). Selv vil jeg bidra til denne utrolig spennende diskusjonen med å si at mannen min er ganske så sexy i pysjbukse (stilig en) og t-skjorte.

Skrevet

Jess dette kan jeg skrive underpå siden jeg bor på denne sossete vestkant plassen :) ser mange som går i joggebukse rundt her på vinteren.

Skrevet

Personlig kunne jeg aldri gått i typisk joggebukse/ slippers hjemme, ikke helt min stil, men deilige, myke kosedresser i plysj derimot- er SÅ mye diggere enn vanlige klær og føler meg ikke som en dass likevel.

Skrevet

haha, ja store stygge joggebukser og "pulesveis" har jo vært en vestkantslager lenge nå, selvfølgelig med perfekt kittet sminkefjes på toppen...En noget underlig kombinasjon spør du meg:p

Skrevet

Jeg er av dem som elsker å DASSE rundt i joggebukse når jeg er i det humøret. Her vi bor er det isekaldt og vinter i 7 mnd føles det som og da går vi veldig ofte med ull for å ikke fryse. Ikke alltid vi bytter når vi kommer inn så da dasser vi rundt i det i også. LOVE IT :) !

Liker å se velstelt ut blandt folk og har mange pene klær som er komfortable, men det er ikke det samme som å dasse rundt, langt ifra :)

Skrevet

Herregud for en tåpelig diskusjon. Gidder man faktisk å bry seg om hva andre kler seg i? Om det er det ene eller det andre merket, eller hva slags type bukser og gensre man har på seg. Og i sitt eget hjem???

Jeg kler meg i akkurat det jeg føler for, både jobb og privat. Og har jeg på meg kosedressen inne, så tar jeg ikke fem flate øre for å gå med akkurat samme dressen på butikken om jeg må handle en lørdags ettermiddag. Gjerne usminket og med bustete hår under lua.

Og hvis noen har meninger om hva jeg kler meg i, så tenker jeg at man mangler temaer å engasjere seg over.

Skrevet

Ja men det er 14 åringene det :) de vet jo ikke bedre :)

Skrevet

Bruker joggebukse på vei til treningsenteret....that's it.

Skrevet

Haha - jeg ler meg ihjel!

Gidder man virkelig å bry seg om hva andre har på seg innenfor husets fire vegger?

Jeg må være den mest slaskete av alle her inne - for nå om vinteren går jeg stort sett i ullstillongs hjemme! Høh! Orker ikke både jeans og stillongs - og sjelden jeg gidder ta av jeansen og stillongsen og på med jeansen igjen - når jeg uansett bare skal være hjemme.

Når det er sagt - jeg går ALDRI ut i joggebukse - ei heller trener jeg i joggebukse.

Og selv om jeg ikke har på meg de fineste klærne mine hjemme føler jeg meg sjelden ufresh - orker ikke gå å føle meg ufresh - og jeg går aldri "verre" kledt enn at jeg kan åpne døra i de:)

Jenta mi går stort sett i body og stillongs både hjemme og i barnehagen. Tar jeg på henne noe mer så er det en kjole eller myke ullbukser/selebukser.

Synes hun alltid er fin jeg:)

Kjøper jo bare klær jeg synes er fine til henne - og synes det er helt feil og totalt unødvendig å kle opp ungene til hverdags!

Skrevet

hehe, tjaaa, jeg har da sett ganske mange videregående-elever med samme stil også dessverre;)

Skrevet

må nesten flire.. jeg går ALTID i joggeklær hjemme, hater å dresse meg opp. men syns d er behageli jeg da. dusjer,sminker og steller meg fordi:) trives me d. synd du har slike fordommer. vi som liker behagelige klær trenger ikke se ut som dass fordi. men men ikke mitt problem at du må dresse deg opp bare for å føle deg vell.

Skrevet

He he, vi går i treningsklær hele tiden vi! Har et helt klesskap med bare treningsklær vi.

Men, nå har vi begge drevet idrett siden vi var små, er jo nærmest vokst opp i hallen..

For meg er treningsklær svaret på sunnhet, sporty og bevisste mennesker..

Mannen i huset er i tillegg til treninger og kamper i uken, gymlærer, så det blir mye idrettsklær.

Jeg gikk på Idrettslinjen og så veldig stor forskjell på idrettsmennesker og de på allmenne eller formgivningsfaget:-))

Vi gikk mye i idrettsklær, det er mye enklere når vi kun hadde et par fag før gym igjen f.eks. Er bare veldig vant med å gå i treningsklær!

Sønnen min også har mye joggedresser m.m. For oss er ikke joggedress noe vi føler at vi dasser oss i, men som vi føler oss vel i, fordi vi forbinder det med noe positivt:o)

Skrevet

Jeg digger joggebuksenen mine, og går med dem hjemme så ofte som mulig. Jeg liker veldig godt å kle meg, sminke og ordne meg, men jeg føler det er litt bortkastet når det bare er meg og tulla hjemme om dagene.

Gutten min går med behagelige klær fremfor "pene" klær i barnehagen. Dvs, joggebukser, ull, klær som tåler å turne og herje i og som ikke trenger å væres forsiktig med.

Når vi er hjemme og skal på besøk, på butikken eller andre ting, liker jeg at han på seg pene gensere, matchende bukser, belter i buksen, hettegensere osv. (Unngår hettegensere i bhg pga kvelningsfaren med hetten).

Skrevet

Til å være det som mange synes er en latterlig diskusjon, har den jo tydeligvis engasjert ganske mange da;o)

Altså jeg sier da ikke at det er min sak hva folk går med hjemme, jeg er mer overrasket at det faktisk er så mange som går i bare joggetøy hjemme. Jeg ser jo at jeg sannsynligvis er i mindretall.:-)

Men nå i kveld har jeg altså hatt på meg, til ære for dere, pysjbukse og t-shirt mesteparten av kvelden. Gikk helt fint det altså, men tror ikke det blir noe fast innslag her i heimen.

Jeg synes faktisk ikke det er snobbete eller prippent å ha på vanlig tøy. Hva gjør dere om folk kommer på overraskelsesbesøk da? Skjer her innimellom. Da synes jeg det er greit å ha på vanlige klær og ikke stilongs eller pysjbukse liksom.

Altså jeg innrømmer at jeg har litt fordommer angående dette, men ser nå at jeg kanskje er litt "utdatert" hehe... :-p

Skrevet

Omg er du DIB-politiet?!?!?:-p :-p Jeg husker da for svarte ikke hva jeg svarte på her inne for 3 år siden..hehe:-D

Det betyr ikke noe for meg hva andre har hjemme, jeg er bare overrasket over at det faktisk virker som flertallet går rundt i treningstøy hele tiden.

Skrevet

Ordentlige klær er komfy for meg. Dongeri er både lett og ledig. Til guttungen kjøper jeg ikke "stive" dongeri, men noen han kan hoppe og leke i.

Jeg og mannen "doller" oss opp for hverandre. Hvem andre er det vi skal dolle oss opp for...? Kollegaer? venner?

Skrevet

Det finnes jo forskjellige typer koseklær da;)

Du finner de sirompa joggeressene og så får du også tak i freshe og komfortable tracksuits fra for eksempel Adidas Originals. Her i heimen har det gått mye i det, da ser man både bra ut samtidig som det er utrolig komfortabelt. For øvrig har jeg alltid likt exkjærestene mine best i sofaen med en hoodie på;)

Så man kan være velstelt og se bra ut også i komfortable klær synes jeg. Man trenger ikke å gå med utvasket joggedress, grorudpalme og et grimmet ansikt ;)

Når det kommer til sønnen min skal han se ordentlig ut, men jeg synes han ser akkurat så ordentlig ut som en to år gammel barnehageunge skal se ut når han løper rundt med janus ullundertøy som er helt og pent og kommer i sett:) Så kan han stå på toppen av lekeapparatet og synes synd på ungene som ikke klarer å klatre fordi de har på seg jeans og skjorte.(nå skjønner jeg at du kler på sønnen din komforable klær mom2two - så akkurat den var ikke myntet på deg;)

Skrevet

De fleste gangene vi får uventet besøk så går jeg i joggebukse og t-skjorte..

Er jo så deilig og behagelig!:o))

Til hverdags går jeg ofte i tights og tunika for eksempel.. Er ganske behaglig det, men allikevel er det inn i joggedress når jeg kommer hjem Trives så godt i det jeg! Og ofte hvis jeg bråbestemmer meg for en løpetur eller vi går en tur til lekeplassen, så er jeg ferdig, ha ha:o)))

Skrevet

Kanskje man blir litt miljøskadd av å bo i Oslo:-p

Det kunne faktisk ikke falt meg inn å gå i butikken i joggis, eller hente posten for den saks skyld:-p Det er liksom ensbetydende med morgenkåpe for min del..haha:-p

Skrevet

Jeg går i sånne klær hver dag jeg.. Godt!

Skrevet

Jeg skal vedde på at alle de som synes det er harry å gå i joggebukse har skinnsofa hjemme, ergo vet de ikke hva harry her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...