Odd Molly Skrevet 21. februar 2010 #26 Skrevet 21. februar 2010 Helt enig med deg. Joggebukse er forbeholdt trening, pysjbukse en lørdagsmorgen, ellers vanlig klær. Gjelder både barn og voksne.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 21. februar 2010 #27 Skrevet 21. februar 2010 Glemte å si at eldste jenta går i olabukse/tights og tunika i bhg (3,5 år). Vil hun ha joggebukse, greit for meg! Men jeg finner fram vanlige klær som er allrigte og matcher. Skjønner ikke helt problemet.. Lillegutt er bare 8,5 mnd og han går som regel i bare strømpebukse og body+ genser hjemme. Er vel gærn`t det og eller? Nå er jeg i permisjon og gidder ikke fly hele dagen i olabukse. Skal jeg avgårde - selvsagt! Må sminke meg hver dag og ser på meg selv som en som liker å se allright og ordentlig ut. Ikke det at buksene er trange, men de strammer jo i liv og lår når man sitter i sofaen, spise middag osv. Nei, takk gid for komfortable klær!! PS: Mannen min har akkurat samme mening som meg, og nå går vi i hver vår "joggis" etter å ha vært på besøk. (I ordentlige klær altså!)
ScaryMama Skrevet 21. februar 2010 #28 Skrevet 21. februar 2010 Jeg bruker ikke joggebukse hjemme bare det er sagt, bruker det KUN på trening! Men hvis jeg har brukt en av mine favoritt bukser en dag tar jeg den faktisk av med en gang jeg kommer hjem for å ikke slite den ut! Er det så rart? Det er nesten umulig for meg å finne bukser jeg virkelig liker og da vil jeg ikke slite dem ut unødvendig... Tja syns vel ikke at det finnes så mye behagelige og myke klær til gutt som ikke er joggebukse... Et annet poeng er at HVER gang jeg sender han i barnehagen i jeans e.l. så tar personalet den av og han må fly rundt i bare strømpebukse! Det irriterer meg litt men ja ja...
Mom2Two Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #29 Skrevet 21. februar 2010 Litt annet med babyer da, den er jeg med på;-) Tror det er en vanesak, jeg synes ikke vanlig klær er ukomfortable. Men det er klart hadde jeg gått i pysjen en uke, så kan det jo hende jeg hadde funnet det mer behagelig. Tror det er en vanesak.
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 21. februar 2010 #31 Skrevet 21. februar 2010 Moro å lese nedover her gitt. JA, jeg går i joggebukse hjemme, men ikke de dagene jeg kommer fra jobb da. Gidder ikke å skifte etter jobb. Men når jeg våkner i helgene, er det mye deiligere å ta på seg en joggebukse. Det finnes faktisk veldig mange fine joggebukser.Trener faktisk ikke i joggebukser, da jeg har andre klær å trene i Og jeg ser ikke ut som en dass for det. Og ungene har selvsagt joggedresser på seg i barnehagen. Men de går vell for det meste i ulltøyet nå om dagen Jeg er ikke overrasket den ene eller den andre veien, alle har jo forskjellige smaker. Ikke noe gæærnt det vell
dolsi Skrevet 21. februar 2010 #32 Skrevet 21. februar 2010 Er det mulig å bli mer sossete enn enkelte her på tråden??!! Dette med joggebukse/ kosebukse på voksene er en ting men at dette er så galt på barna skjønner ikke jeg! En gutt i en ren og pen joggedress er et supert barnehageantrekk! Spesielt nå på vinteren! Jentene har så mange andre alternativ å gå med. Skal man på besøk eller på bytur er det jo helt ok å legge joggedressen igjen hjemme....
Tommage♀♂ Skrevet 21. februar 2010 #33 Skrevet 21. februar 2010 Man kan faktisk se stelt ut i kosedress også. MÅ ikke være en gammel utslitt joggedress med malingsflekker liksom. Jeg er mer overrasket over at du er så opptatt av hvordan andre kler seg hjemme hos seg selv jeg. Har vært flere innlegg om dette i årenes løp, og jeg husker dine svar fra flere år siden om samme tema. Og du var like overrasket da. Kan ikke du bare være velstelt da, så kan vi andre få lov til å gjøre slik som det passer oss?
OsloMor Skrevet 21. februar 2010 #34 Skrevet 21. februar 2010 Er så enig, så enig Mom2Two! Tenker mye på bingogjengen når jeg ser joggebukser selv jeg, he-he:)
prekæs Skrevet 21. februar 2010 #35 Skrevet 21. februar 2010 Jeg er egentlig av den mening at hjemme går jeg i behagelige klær, og trenger definitivt ikke pynte meg for mannen på samme måte som jeg heller ikke trenger å se han i pene klær. Dessuten ser jeg svært så skikkelig ut med joggebukse. Bruker det ikke så mye ute blant folk, men hender jeg leverer i barnehage i joggebukse. Men det er klart...ser man ut som en dass i joggebukse er det jo bare å la være å bruke det:P
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 21. februar 2010 #36 Skrevet 21. februar 2010 Signerer Tommage
Hellobaby Skrevet 21. februar 2010 #37 Skrevet 21. februar 2010 HI: Du er sikkert vant med adidas joggedress fra 90-tallet. For dagens joggedress kan være veldig veldig sexy. Det ser fresht ut med en sexy joggebukse, og feks inntilsittende t-shirt til. Jeg er totalt med på tankegangen om å se litt bra ut for mannen sin, men man kan altså etter min mening se veldig bra ut i en jogge/kosedress.
winneboo Skrevet 21. februar 2010 #38 Skrevet 21. februar 2010 Både jeg og samboeren går i joggebukser når i er hjemme å slapper av. Men det er ikke en utslitt, utvaska bukse, Vi har mange forskjellige joggebukser og vi elsker begge å gå i de heldigvis Tar meg t.o.m friheten til å vasse ut i joggebuksa for å gå tur med bikkja. Nå på vinteren er det joggebukse som gjelder da får jeg god plass til ullundertøyet mitt under så jeg slipper å fryse. Olabuksa= kaldt. Men når våren og sommeren kommer blir det ikke fullt så mye joggebukse bruk, for da er det så mye annent å kunne gå i. Som f.eks skjørt, kjole osv. Jenta mi bruker joggedress i barnehagen og det gjør de aller fleste andre på avdelingen også. Og der er foreldrene alt fra leger til renholdere, så ingen forskjell på folk der gitt.
Mille** Skrevet 21. februar 2010 #39 Skrevet 21. februar 2010 Jeg tror ikke jeg kjenner noen (voksne) som går i joggeklær hjemme. Selv bruker jeg tunika eller kjole og strømpis når jeg skal være komfy kledd, fint og behagelig. Dessverre er det visstnok veldig moderne blant ungene på storesnupps alder å gå med adidas og puma treningsbukse til vanlig, både hjemme og på skolen. Snuppa går heldigvis mest i jeans, og de gangene hun går med joggis på skolen lar jeg henne bare gå sånn. Velg dine kamper, heter det vel, og akkurat den kampen gidder jeg ikke ta. Men kampen mot mascara tar jeg enda en stund. ;o)
*Rutletutt* Skrevet 21. februar 2010 #40 Skrevet 21. februar 2010 Jeg bytter som regel aldri klær etter jeg kommer fra jobb, men så bruker jeg endel tights så de er jo behagelige. Bruker jeans også - sånne skinny-jeans, men syns ikke det er ubahagelig å ha på seg likevel. Når det er sagt, er jeg ikke "anti-joggebukse" på noen som helst måte, og joggebukser kan være så mangt, fra de innrøyka bingo-kjerring-joggebuksene til fine kosedress-bukser type juicy. Ën slapp joggebukse i skinnende stoff type adidas syns jeg er fælt, men en fin kosebukse som har fin fasong og ikke er slafsete og stygg, tar jeg gjerne på meg når jeg likevel er hjemme en hel søndag for eks - men jeg går ikke ut i det;-) mannen min liker meg i de kosebuksene, han;-) I dag har jeg bare vært inne, og har på meg et par jean-tights, en lang singlet og en lang college-jakke - behagelig, og jeg føler meg ikke shabby for det;-) Være nydusjet og sminket (ikke for mye da...) selv om jeg bare er hjemme, er en selvfølge for meg:-) Mannen min skifter alltid klær når han kommer fra jobb. Han går i dress, så det er jo ikke så praktisk å ha på seg hjemme....men han bruker bare treningsbukser til trening og har stort sett jeans hjemme. Ungene derimot bruker mye joggedresser. I bhg syns jeg det er så fryktelig upraktisk med jeans. Om våren og sommeren går de ofte i det, men ikke om høsten og vinteren - da går det stort sett i ulltøy og joggedresser. Må presisere da at jeg ikke sender de av gårde i slappe, stygge og slitte joggedresser. De er hele, rene og matcher - så de ser ikke slaurete ut på noen måte syns jeg. I vår bhg ser jeg at de aller fleste ungene har på seg joggedresser eller ullklær nå om vinteren.
Gjest vinterbrud Skrevet 21. februar 2010 #41 Skrevet 21. februar 2010 Jeg går ikke med joggebukse ute,men kan gå med det hjemme. 1 klassingen min går gjerne i joggebukse på skolen,hun sliter med finmotorikken og liker myke bukser. Strømpebukse og strikkekjole er jo kjempefint,men det høres kaldt ut om vinteren.Jeg er en frossenpinn,hehe.
Mom2Two Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #42 Skrevet 21. februar 2010 Ja, jeg fører ikke journal med hva jeg har svart på av innlegg før skjønner du, Tommage. Beklager det, men så mye tid har jeg faktisk ikke. Jeg har diskutert dette med venninner, familie osv., så ikke så lett å huske hva jeg ytret i januar 2008 liksom. Er vel ikke så overraskende at jeg fortsatt mener det samme da:-) Uansett, det ser jo ut til at tråden engasjerer en søndagskveld, så det er moro..hehe:-) Og til deres ære, tok jeg nå en dusj etter at jeg hadde vært ute og hadde på meg en sånn pysjbukse (en stilig en altså og tshirt!! Hehe, bare for å prøve liksom. Mannen kikket rart på meg og lurte på om jeg skulle legge meg;o)
Gjest Skrevet 21. februar 2010 #43 Skrevet 21. februar 2010 Helt enig med deg. Vanligvis trener jeg en del, og da hender det jeg tar på meg ullstilongs etter jeg har dusjet, for da er det ikke lenge til jeg skal legge meg uansett, men nå som jeg går hjemme og er gravid kler jeg meg fortsatt som om jeg skulle gått på jobb eller skole. Sminker meg gjør jeg også. Føler meg ganske enkelt mer vel av det. Er jo ikke mye som skal til!
Mom2Two Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #44 Skrevet 21. februar 2010 Kapabel: Det jeg mener også. Det virker nesten som det er litt sossete og maaaaaasse bry å dusje og ta på seg normale klær. Dagens gjøremål liksom. Hehe... Og bare så det er sagt, minsta blir sendt i barnehagen i ulltøy med f. eks en forklekjole over ol. Tror faktisk det er mer komfy enn joggedress. Dessuten vil hun ikke gå i bukse. Går ikke i klumpete jeans og store gensere selv om man ikke har joggedress.
Gjest Skrevet 21. februar 2010 #45 Skrevet 21. februar 2010 Ja, fy fader, Mom2Two, du må være en prippen sossefrøken fra Oslovest som bare bryr deg om det ytre! Hihihi.... Jeg synes det er gøy å sminke meg, og jeg synes det er gøy med klær, sko osv. Jeg tror nok også det handler om interesse... Joggebuksegjengen er kanskje ikke de som står med nesene nede i det nyeste Cosmopolitan, liksom.
Tommage♀♂ Skrevet 21. februar 2010 #46 Skrevet 21. februar 2010 I journalen min står det at denne diskusjonen ble opprettet i januar 2007, og da svarte du med hele 11 innlegg. *fniiis* Eneste grunnen til at jeg husker det er at du har en litt ovenfra og ned-holdnig som irriterer meg, og vil ha alle som går i joggis hjemme til å være dvaske og ustelte. Og siden jeg driter mange meter i hva andre har på seg hjemme er det overraskende at det betyr så mye for noen. Men la oss være enige i at vi er uenige (og ulike) da=)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 21. februar 2010 #47 Skrevet 21. februar 2010 Her snakker vi fine koseklær Trenger ikke være vid i rompa, slaskete og jævlig en god kosebukse vel! Vi koser oss når vi er hjemme, det er mye lek og moro og basing i sofaer og senger, og på kvelden sitter vi sammenkrølla i sofaen og ser film, leser eller surfer på nettet. Da passer det seg best (for oss) med myke gode klær. Og behagelig skal lillemor ha det også, selv om hun ikke ser slaskete ut. Har som Mom2Two på seg ulltøy med en kjole over (hun elsker kjoler og en myk god bukse.
Gjest Skrevet 21. februar 2010 #48 Skrevet 21. februar 2010 Jeg går aldri med joggebukser - føler meg veldig sjaskete da... Bruker samme klær på jobb og på ettermiddagen. Ungene går ofte med joggebukser i barnehagen og hjemme da
Den du veit Skrevet 21. februar 2010 #49 Skrevet 21. februar 2010 Da hadde dere dødd hvis dere kom hjem til oss...vi suser halvnakne rundt i boxer / BH og tights. SSjelden mer påkledd enn det:) ...og mannen elsker det!
Gjest Sauen og ungene Skrevet 21. februar 2010 #50 Skrevet 21. februar 2010 Blir endel joggebukser og pysjbukser her, ja. Har en usannsynlig stygg mage, så når jeg har på meg trangere klær MÅ jeg gå med hold in-strømpik. Ingen får se meg uten! Og utover dagen blir det ufattelig ubehagelig, strammer noe grusomt... I tillegg gjør denne magen min (ikke gravidmage, bare kvapsemage med noen kilo for mange) til at ingen bukser vil holde seg oppe, og jeg blir GAL av å gå og dra opp buksa annenhvert sekund! Tror faktisk mannen heller vil se meg med joggebukse og stor genser enn å se meg med stramme klær og uten hold-in, hehe... Så sånn får det være til jeg er slanka ferdig =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå