Gå til innhold

Inspirert: Jeg er litt overrasket over at det er så mange som går i joggebukse/koseklær hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som føler meg "syk" om jeg går i slike klær? For meg har det alltid vært ensbetydende med å være syk/ikke i slag om jeg går i joggebukse eller pysjbukse. Hender jeg slenger på meg pysjbukse eller lign. etter jeg har dusjet på kvelden, men aldri ellers

For meg er joggebukse klær man trener i eller har på når man er syk, men det ser absolutt ut som jeg er i mindretall..hehe... Ungene lærer for øvrig det samme, de blir aldri sendt i barnehagen eller på skolen med joggebukse. Det brukes bare som treningstøy. Misforstå meg rett, de har veldig behagelige klær, men ordentlige klær, ikke koseklær. Tror faktisk ikke det er noe mer ukomfy å gå med strikket kjole og strømpis enn joggebukse liksom. For min del ønsker jeg at ungene skal ha på seg ordentlige klær.

Jeg synes nå at det er okay å kle seg litt opp for hverandre også. Man trenger ikke gå rundt som en dass bare fordi man ikke skal ut eller ikke har besøk. Jeg føler meg mye bedre med ordentlige klær, men kanskje det rett og slett er en vanesak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini går i bhg i ullundertøy, skulle jeg hatt mer over hadde han rent bort. I høst var det joggebukse. Mykt og lett å leke/bevege seg i. Har enkelte vanlige bukser som er gansk ok bevegelighet, men olabukser med vanlig liv i bhg syns jeg virker ukomfertabelt. Syns ikke det er lett å finne bukser til mini som er bevegelige og gode å leke i.

Gidder heller ikke kjøpe dyre(inne) klær som skal brukes i bhg, dermed er joggebukser billig og greit.

Selv går jeg gjerne i koseklær hjemme, syns det er mange behagelige klær som ser ok ut. Trenger slett ikke se ut som en dass i mine øyne.

Skrevet

Der fikk du sagt det jeg tenkte i forrige diskusjon.

Jeg lider av alvorlig angst mot collegeklær, noe jeg alltid har gjort. Innrømmer at jeg har ei megastøgg fleecebukse som gjør nytta si ute på trappa når jeg inntar den første morrarøyken.

Jeg har jobbet i 16 år med denne angsten min, og etter å ha fått 5 barn har jeg kommet dithen at jeg faktisk takler hettegensere :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg føler meg også mye mer fresh i ordentlige klær, men sånn som idag går jeg i "harembukse" (ikke den enorme sorten) og en strikkagenser! Er så deilig :) Jentungen har "pynta" seg med kjole, og gubben flyr rundt i ull og fleece etter å ha vært ute i 3 timer og flytta snø :)

Nå er det sikkert forskjell på hva man anser som joggebukser også, tenker jeg. Joggebukse typ 90-tallet fra adidias er no-no, og ungene mine har ikke slikt engang. Men i bhg går det i komfortable klær, alla thigts og tunika på jenta, og tynne bomullsbukser til guttungen (alltid ull på vinteren da)

Skrevet

Det er kjempedeilig for jentene å gå i komfortable kjoler, men det passer desverre dårlig på en gutt.....

Det finnes dessuten pene, komfortable klær. Jeg synes feks at gutten min er penere i sine matchende sett fra polarn&pyret, enn ei frøken i kjip hellokitty kjole;)

Skrevet

Der sa du det jokiaboll@, jeg har også joggebukseangst;-)

Skrevet

Skal innrømme at jeg ofte trekker i jobbebukse eller i stilongs hjemme. Nå er jeg singel da og har ikke så mange å "pynte" meg for;)

Skrevet

I dag har jeg på meg pysj men det er fordi jeg ER syk!

Ellers bruker jeg ikke joggebukse hjemme. Men jeg har en gutt og han bruker joggebukse i barnehagen, olabuksene blir ofte veldig stive selv om han har det også. Han ser ordentlig ut med joggebuksene sine, kjøper ikke billige H&M joggebukser, det er bl.a. hummel, puma og calvin klein. Ser absolutt ikke noe galt i å sende ungene i barnehagen i joggebukser uansett merke heller da...

Skrevet

De færreste deler vel synspunktet ditt med at personer i joggebukser ser ut som en dass.

Skrevet

Som jeg svarte i et annet innlegg, så trenger man ikke være skitten, uflidd eller likeglad fordi man liker å ha på seg lette og ledige klær hjemme.Eller en trenger heller ikke å se ut som en dass bare fordi en velger å ha på seg slike klær heller..

Joggebukse eller kosebukse er veldig komfortabelt og avslappende å gå med og etter en dag på jobben og mye stress og pes er det godt å ta det med ro hjemme i klær jeg føler meg vel i.. For min del er det joggebukse eller kosebukse og en fin/god genser til eller jakke som hører til kosebuksa og en topp under noe jeg liker å smette i på ettermiddagen.

Når det kommer til snuppa så ser jeg det heller ikke som noe å fnyse over å sende i barnehagen i joggebukse. Det er lett og ledig å bevege seg i for ei som er så aktiv som henne eller kun ullundertøy eller tunika og tights er noe som jeg synes er greit å ha på henne i bhg så hun ikke blir hemmet av stive eller altfor ille flagrende klær.

Vi er ikke noe fintfolk og det kommer vi aldri til å bli. Er vi ute og på jobb har vi seff på oss "representable" klær, men er vi hjemme og ønsker å slappe av, ja da sniker vi oss i joggeklærne og elsker hverandre like høyt forde.

Mannen min og jeg har ikke noe behov å dolle oss opp for hverandre, følelsene vi har for hverandre er like sterke om vi er kledd som en dass som du påpeker eller om vi kler oss i finklær..

Skrevet

Trenger ikke se ut som en dass for det da..

Mannen min har ikke noe i mot at jeg går i behagelige "kosebukser".. Tror faktisk han liker meg bedre i de.. hihi;)

men det er ikke store vide joggebukser da.. kan være myke og tettsittende.. Orker ikke gå i jeansbukser osv når jeg er hjemme!!

barna går aldri i "stive" klær hjemme.. da blir det joggedress (fins faktisk flere fine!!) eller tights...

Skrevet

Men jeg skjønner ikke at det er noe motsetning mellom vanlige klær og komfort. Man trenger ikke trippe rundt i drakt og høye hæler liksom.

Man er da ikke fintfolk bare fordi man ikke kaster klærne og hiver på seg adidasbuksa og slippersene med en gang man trår over dørstokken hjemme.

Og nei, jeg fnyser ikke av unger som går med joggebukse i barnehagen, men jeg liker at ungene mine går i ordentlige klær. Som jeg sa ser jeg ikke helt problemet med å finne komfortable klær som ser pene ut. Det finnes en mellomting mellom jobbebukse og foldeskjørt og bluse.

Når ble det å ha på seg vanlig tøy + dusje hver dag/ha på bittelitt sminke å dolle seg opp?

Skrevet

Haha, her er vi helt på linje!

Jeg liker komfortable plagg sånn generelt, og kan gjerne gå i jeans og hettegenser, men syns fort det blir noe usælt og "dassete" med joggebukser og kosebukser.

Kan godt gå i det til etter helgefrokosten, eller etter en kveldsdusj, men ikke sånn fra rett etter jobb eller en hel dag.

Ditto til ungene; det finnes mye behagelig, komfortabelt tøy med god bevegelsesfrihet til begge kjønn uten å ramle i joggisfella.

Enda verre er sånne merkejoggedresser som enkelte går med overalt. Til babyen nå sist fikk vi en "søt" Hummel todelt joggedress, som for meg var ubeskrivelig harry. (Ved siden av å være utrolig upraktisk med bukse/genser i str 62. Gensere ligger jo bare som pølser under armene så fort man skal bære litt -bruker bare bodyer til så små jeg.)

Skrevet

Jeg har heller alri skjønt greia med "koseklær". For meg er joggedress til TRENING. Kan selvsagt dasse rundt i pysjbuksa på helge-morgener, men når jeg kler på meg er det vanlige klær ja.

Tror egentlig at om man syns man har SÅ stramme bukser at man ikke klarer gå med de hele dagen, så bør man kanskje kjøpe nye i en størrelse større? ;)

Skrevet

Signerer den, de verste er jo de merkejoggedressene med glorete merker over det hele, og logoer nedover sidene på beina osv.

Og hvem ønsker hettegenser til en liten baby? Det er det mest upraktiske som finnes.

*ingen planer om å gå i joggisfella* ;o)

Skrevet

Snakk om å være utakknemlig! Håper ikke vedkommende som ga deg denne dressen er her på forumet...

Skrevet

Haha, MintCondition, det er nok et poeng.

Altså hvis de vanlige klærne er så ukomfortable, så kanskje man må tenke på en annen type klær, evt. annen str. :-p

Skrevet

Jeg bytter ofte klær når jeg kommer hjem fordi jeg ikke har lyst til å slite ut de fine plaggene mine! så da bytter jeg gjerne til en bukse jeg ikke er så glad i.

Skrevet

Har på oss vanlige tøy hver dag vi, dusjer og sminker oss (eller jeg sminker meg rettere sagt, men ikke mer enn mascara)..

Men å snike på oss joggebukse når en kommer hjem etter en stressende dag gjør vi med et smil uten å måtte føle oss daffe forde.

Vil gubben min gå i vanlig tøy eller joggebukse hjemme er akkurat det samme for meg, så lenge han føler seg vel med det han har på seg og jeg vet han føler det samme ang meg.

Noen liker å gå i fint hele dagen mens andre går i joggetøy hele dagen mens andre er mer fleksible...ingen er like og godt er det.

Skrevet

Trenger vel ikke se ut som en dass selv om man har på komfortable klær??

Er ikke EN type joggebukse vet du...

Jeg har litt sånn"ordentlige", et par sorte, en litt tøff blå og en gra fra Cubus ( sånn litt ballongbukse aktig).

Over har jeg ALDRi college, er det verste jeg vet. Ser harry og teit ut.

Over en såkalt "joggebukse", har jeg en tynn hvit/sort genser med singlet under, singlet og cardigan osv.

Jeg kler meg absolutt ikke som en dass selv om jeg går i joggeklær.

Tror du ikke helt vet at det finnes mer enn EN type joggebukse og ovedel ( les: collegegenser).

Ps: At noen orker å gå med olabukse/penbukse hjemme til daglig, er MEG et under.

Skrevet

trenger vel ikke se ut som en dass med joggeklær ol vel!! Jeg går ofte i det hjemme, veldig behagelig. Godt med noen perioder der man ikke trenger å pynte seg! kan godt se fresh ut med sånne klær også.

Skrevet

HEHE, jeg dasser i de verste dasseklærne hjemme.... Har kleskode på jobben, så føler jeg får dosen min der!! Blåser en lang marsj i hva andre synes om det ;)

Og gutten min går stort sett i joggebukser/myke bukser.

Han er ikke 2 år engang... Klart han må få kunne bevege seg!

Skrevet

Men hvem har sagt at det er en motsetning mellom komfortable barneklær og barneklær som ser pene ut?

Hvorfor er det mer ukomfortablet med joggis og strikkekjole enn joggebukse liksom? I don't get it:-)

Skrevet

Hva skal man bruke til gutt da?`Kan vel ikke gå i strikkekjole?

Og som jeg skrev over her, vil jeg gjerne bruke klær jeg ikke er så glad i hjemme for jeg vil ikke slite ut de jeg liker godt!

Skrevet

Har gutt også, jeg. Aldri sendt ham noe sted i joggebukse annet enn til trening. Finnes da masse tøffe og komfortable bukser til gutter!

Og du det argumentet om ikke å slite ut klær, tror jeg ikke du kjøper selv en gang;-)

Jeg sier da ikke at det er galt å gå med joggis, men jeg er overrasket over at så mange gjør det. Så mest for meg at den gjengen besto mest av innrøyka gamle damer som spiller bingo osv. (mulig jeg har litt fordommer.. hehe..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...