Gå til innhold

Jeg har angst å gruer meg til å levere i barnehage.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff, jeg skjønner at det ikke er lett. Om du på en god dag kunne fortalt Ped-leder om situasjonen din så kan det kanskje lette litt på presset ? Da vil de lettere forstå at du ikke alltid orker.

Håper du har søkt hjelp og at du blir bedre, for din egen og dine kjæres skyld:-)

Hahahahha. Det var et godt råd. Forteller du barnehagen at du har så alvorlige psykiske problemer at du har problemer med å gjennomføre daglige gjøremål som innebærer sosial omgang, at du unngår helst å levere i barnehagen,

så skal jeg love deg at du bør passe på å levere den ungen hver eneste dag hele året, eller så

ringer styreren barnevernet.

Ungen må jo sosialiseres i barnehagen, og kan ikke være hjemme med en mor med sosial angst. Dette er en innlysende sannhet for enhver utdannet pedagog.

Enda værre, du blir sikkert innkalt i møte med barnehagen først. Før de kontakter barnevernet.

Jeg er en veldig snill og hyggelig dame. Jeg er voksen og høyt utdannet.

Men først og fremst er jeg altså ei veldig blid og glad dame, som i tillegg er ganske oppvakt. Og som gjenkjenner et utrolig dårlig råd når jeg ser et.

Annonse

Og den argumentasjonen jeg skrev i mitt svar over, er ikke min egen. Men den argumentasjonen du fort blir møtt med hvis du utleverer deg selv i barnehagen, og skulle velge å være hjemme og bake boller med barnet en dag innimellom. Det blir vanskelig å gjøre "normale" ting, fordi du aldri vil bli sett på som normal lengre. Pedagogen vil mene at det er ANGSTEN som motiverer deg til å ha barnet hjemme en dag.

Ikke morskjærligheten og et ønske om å tilbringe tid med barnet. Det er det bare normale friske som gjør.

Så fint at du svarer for hva alle pedagoger ville tenkt da. Og hvorfor argumentere med andres argumenter?

Barnehagen har ansvar for barnet, ikke mor eller hennes angst. Det er ingen som vurderer å kontakte barnevernet med mindre en ser at BARNET ikke har det bra. Om barnet derimot later til å ha det vanskelig, blir mor og far først invitert til en samtale før noe annet skjer. Det er ingen i barnehagen som har lov til å bare ringe barnevernet uten å ha sagt i fra til foreldrene først. (selvfølgelig unntak i saker der en mistenker vold eller misbruk)

Til deg med angsten, husk at "småpraten" er nødvendig fra personalets side for å få tak på hvordan barnet ditt har det i dag osv. Hold fokus på barnet i samtalen. Men nå vet jeg lite om hvordan det er å ha angst, så om det er slik at du synes all kontakt med personalet og all prat er vanskelig så skjønner jeg godt at du gruer deg til levere/hente da dette er situsajoner som krever ofte litt samtale...

17.38

????? Hvilken drømmebhg. eller drømmeverden snakker du om???

Vi fikk ikke vite om noe før et brev fra BV dumpet i postkassa. Og var ikke noe alvorlig bhg var bekymret for heller. Nå er saken hennlagt, men vi har gått gjennom helvete pga av disse snille og velmente bhgtanter.

Skammløse hurper mange av dere.

Haha. Jeg er IKKE på bærtur. Jeg har sett og hørt nok til å se hvordan dette fungerer. I Norge ser man spøkelser og skriker på barnevern for den minste ting, mens alvorlig omsorgssvikt er for vanskelig å oppdage og for vanskelig å gripe tak i. Du er et drømmeoffer for disse selvgode mindre intelligente "pedagogene". Pass ryggen din. Holder du munn beholder du friheten til å kose deg hjemme med ungen innimellom, kanskje også velge 40 prosents plass. Åpner du deg, så innskrenker du friheten din, og den er vel innskrenket nok fra før siden du sliter med sosial angst. Du blir ikke en bedre mamma av å utlevere deg.

Den faenskapen det er vanskeligst å kjempe mot, er den faenskapen som er gjort i "det godes tjeneste".

Jeg ville ikke informert barnehagen.

De er forøvrig sikkert vant til at neon foreldre helst ikke vil snakke så mye. Det som er dumt er at du da får mindre informasjon om barnet ditt, hva de har gjort ol.

Men det er veldig synd at du skal grue deg lang til på forhånd.

Kanskje kan du "styre" samtalen mer mot at du spør barnet hva de har gjort ol. og snakker med barnet ditt. Så blir fokuset mer på barnet og ikke på deg - som du kanskje føler i disse situasjonene?

Lykke til i alle fall!

Huff og huff.. det er så gale hvordan tråder blir offer for krangling og usakligheter!! Jeg stiller meg helt uforstående til innleggende over!

Dette skriver jeg til hun som åpnet denne tråden:

Hvorfor hater du dette?? Skjønner godt du blir sliten av det og slik skal det jo ikke være nødvendig at det er. Som bhg ansatt hadde jeg ønsket at du kom til meg med dette så vi kunne finne en løsning sammen på problemet.

Barnet kjenner garantert på at du kjenner på at dette er slitsomt, så om ikke for annet så ta kontakt for barnets del!!

Lykke til, håper det løser seg for deg!!!

jeg syns det er ufattelig skremmende å lese hvor mye hat det er mot barnehageansatte.

Jeg er pedleder selv og syns det er veldig greit når foreldrene forteller hva som skjer hjemme. om en forelder har en lidelse av et slag så er det veldig viktig at vi vet om det. VI har hatt en forelder som hadde store problemer med angst. En SUPER flott far for barnet sitt. En mer tålmodig og kjærlig far har jeg aldri vært utefor.... Men han hadde STORE problemer med å se oss som jobbet der. Han så alltid i bakken.vi hadde kjapt en foreldresamtale der han og konen fortalte om problemet. De ønsket at han fremdeles skulle hente barnet og det var vi jo selvsagt åpne for. Det vi da gjorde var at vi hadde en beskjed bok i sekken til barnet. så skrev vi i den om det var noe spesielt som hadde hendt med barnet. slik at de skulle få med seg den informasjonen likevel.

Det har ALDRI vært snakk om å gå til barnevernet pga dette. Barnet har det jo helt SUPERT med den kjærlige pappaen sin. Men om vi hadde sett at barnet hadde lidd på noe som helst måte så måtte vi jo kalt inn foreldrene og pratet med dem......

Som barnehageansatt så får vi heletiden tilbakemeldinger fra barnevernet om å melde flere saker. vi bruker for lang tid osv......

Annonse

barnehager melder for lite saker, i 2008 var det bare 2% av alle landets bekymringsmeldinger som kom fra barnehager, og barnehager har IKKE anledning til å sende bekymringsmelding uten å snakke med foreldre før dersom det ikke gjelder vold, misbruk, overgrep. de kan imidlertid ringe barnevernet for å be om råd, men dette må være anonymt.

SJEKK FAKTA FØR DERE UTTALER DERE!!

Til deg med angst, jeg har mye angst selv og jeg er pedagogisk leder i en barnehage. Jeg har sosial angst, og jeg har slitt mye med "småpraten" i garderoben med foreldrene, men som pedled er det MITT ansvar for å gjennomføre denne småpraten på foreldrenes og barnets premisser. jeg skjønner godt at du synes det er vanskelig. jeg hadde satt pris på om en forelder kom til meg og fortalte meg at hun/han hadde litt problemer med å komme i god kommunikasjon med personer som en ikke kjenner så godt, det er barnehagens oppgave å legge til rette sånn at du skal føle deg trygg i barnehagens omgivelser. jeg skjønner deg kjempe godt, for jeg sliter med det samme selv, har gått til psykolog (får utgiftene dekket dersom legen henviser deg) og dette har hjulpet meg mye, og så har jeg trent og trent og trent, og har ofte replikker klar oppi hodet mitt på forhånd.

det er dessverre en gang sånn at dersom barnet ditt ser at du ikke har noe særlig kontakt med personalet kan barnet ditt bli utrygg også...

håper du finner ut av det, er ett rent helvete med denne angsten.

20.06 og 20.57.

Om dere da ikke er samme person må jeg si dere virker veldig bitter over et eller annet. 20.06 har tydeligvis hatt et møte med barnevernet, og jeg må si jeg er en smule spent over hva dette brevet som så freidig dumpet i postkassa dreide seg om.

Ja, hver dag på jobb så leter jeg etter drømmeoffer som jeg kan melde til barnevernet.

hilsen selvgod mindre intelligent pedagog, tydeligvis.

Fakta er at barn flest har det bra i Norge, derfor er så anmeldelser som kommer fra bhg. Men så finnes bhgtanter som deg får orgasme av lage en helvete for andre.

Har du bare angst eller er også psykopat i tillegg? Den perfekte pedagog altså.

Pedagogisk leder og ikke lært enda når man bruker stor bokstav i en setning!!! Du er ikke god nei.

Tror du må jobbe med din egen gramatikk før du kritiserer andres 21:06!!

Håper du ser vekk fra useriøse uttalelser over her og tar mot til deg å snakker med bhg personalet og evt får litt profesjonell hjelp!!

Lykke til..

Så hyggelig du var da 21.06. Håper trådstarter føler seg vel av å ha deg på sin side. Håper du ikke tror hun også er psykopat da, hva nå enn du legger i det begrepet. Er det kanskje du som fikk brev fra barnevernet dumpende i postkasse, så kan jeg godt begynne å forstå hvorfor.

Men det er vel bare de grusomme pedagogene som kan være psykopater. De som jakter på foreldrene og bare venter på det minste lille tegn på omsorgssvikt slik at de kan ringe barnevernet. Skulle ikke hatt pedagoger, de lager bare et helvete og faenskap for andre. Kanskje du kunne starte din egen barnehage med barnevernsfrigaranti?

Kunne hete "psykopaten barnehage".

hahahaha.. kan tenke meg søkerlisten i den barnehagen.. "psykopaten barnehage".... litt av en barnegruppe kan jeg tenke meg.hehe

Om man har et så stort hat mot barnehagepersonalet som noen over her har, så lurer jeg på hvorfor dere har barnet i barnehage?

22.03

Barnehage er man nødt bruke hvis ungen skal være sammen med andre unger.

Omtrent ingen kvinner er hjemme med barna lengre og bhg er for tiden eneste måten sosialisere unger på. Og har blitt sånn pga. late, egoistiske, fattige og dumme kjerringer (som deg?)

• 2 uker senere...

For noe tøys. Jeg ville aldri ha brukt dette mot mora.

Dersom man er åpen om at man ikke vil prate pga angst, er det jo lettere for oss som jobber i bhg å forstå hvorfor mor ikke prater så mye ved levering og henting.

Personlig sliter jeg med foreldre som ikke er pratsomme, og da ville det vært ok dersom jeg visste at det kun skyldes angst, ikke det at de ikke ønsker å snakke med meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...