Gå til innhold

Hva er det i sprøyta man får rett etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det i sprøyta man får rett etter fødsel? -Og hvorfor har jeg fortsatt vondt i låret der den ble satt, nå 7 uker etter fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antistoffer kanskje? Noe sånn om vi er rehsus minus?

Skrevet

k vitamin... for å minske blødninger. Det hender seg at væsken kan kapsles inn under innstikkstedet, det kjennes som et ømt område men er ikke farlig.

Skrevet

Er det ikke et stoff for at livmora skal trekke seg sammen raskere?

Skrevet

Tar du i mot sprøyter uten å vite hva de er for? :)

Jeg fikk fordi jeg er Rhesus minus, og den lille er Rhesus pluss. Er det fortsatt vondt, så kontakt legen, for slik skal det vel ikke være:)

Skrevet

Fikk ikke sprøyte etter noen av fødslene.

Skrevet

He, he - det er babyen som får K-vitaminsprøyta, ikke mora...

Skrevet

Har ikke fått noen spøryte etter mine to fødsler.

Skrevet

kan ikke huske å ha fått noen sprøyte...

Skrevet

Alle får en sprøyte med noe for at livmora skal trekke seg raskere sammen, kan ikke huske jeg fikk med med nr to, men det står i papirene mine at jeg fikk den!

Skrevet

Jeg fikk ingen sprøyte etter fødselen (det ville jeg husket) og det står heller ikke i papirene mine at jeg har fått det.

Gjest eelis+kian
Skrevet

For at livmora skal trekke seg fortere sammen. Den sprøyta var vond altså, jeg vrælte som en stukket gris, selv om jeg nettopp hadde presset ut en hel baby, haha :-D

Skrevet

Niks, stemmer ikke! Etter fødsel nr to (som var planlagt ks) var jeg meget bevisst alt som skjedde, og jeg fikk ingen spøryte. Sjekket papirene etter både nr 1 og nr 2, ingen sprøyte nevnt.

Skrevet

Det er for at morkaka skal løsne. Alle får den.(ikke de som tar KS) Men ikke sikkert at man legger merke til det, den settes rett etter babyen er ute.

Skrevet

15:58 her - vi pleier ikke å skrive i papirene at den blir satt:)

Skrevet

Får man den intravenøst da?

Jeg fikk ingen sprøyte i låret i alle fall...

Skrevet

Hadde glemt den, men det er nok fordi jeg var bedøvet i beina etter epiduralen når den ble satt, så kjente den ikke....

Skrevet

hehe, anonym 15:52, du fikk ikke sprøyte fordi du fikk samme stoffet INTRAVENØS!

Lille luringen ;)

Det er for å forminske blødninger, og for at livmor skal trekke seg sammen fortere etter fødselen. Ikke noe hokus pokus.

Skrevet

Jeg har problemer med store og langvarige blødninger så jeg har i alle fall fått adrinalin, mulig det er noe mer i den sprøyta...det vet jeg ikke. men det er temlig vansklig å sovne etterpå :-)

Skrevet

"På mange fødeavdelinger får kvinnen et medikament like etter barnet er født for å få morkaken til å løsne og for å forebygge blødning. Dette medikamentet, oxytocin, er et hormon. Det er det samme hormonet som kroppen selv produserer og som får livmoren til å trekke seg sammen under riene"

Skrevet

he, he, selv du, lille belærende smart ass.

Vi snakket om SPRØYTE, ikke hva man evt fikk intravenøst.

Skrevet

Til 15:58 / 15:59

Du skriver " vi" er du jordmor?

jeg synes det er fryktelig skummelt at dere ikke skriver i papirene at en sprøyte blir satt.. Hva hvis noe skjer i ettertid? Eller hva hvis en har satt i den sprøyta, og går av vakt. så blir kanskje sprøyta satt 2 ganger?

HJELP..

er det virkelig så dårlige rutiner ved norske sykehus?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...