Gå til innhold

Håravfall og sår hodebunn!! RÅD!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen der som kan komme med noen GODE råd ang. håravfall og sår hodebunn. Nå er vi inne i den 4ammemåneden og jeg har mistet halve håret mitt. Jeg har lite og tynt hår fra før, så dette gråter jeg masse av.Nå ser vi hele hodebunnen min under håret og det er så stygt. All selvtillit forsvinner, men jeg har ikke tenkt å slutte å amme.

Det ble slik ved forrige babyen vi fikk også og det tok lang tid før jeg fikk håret tilbake. Fikk det egentlig ikke igjen før jeg ble gravid igjen følte jeg. Nydelig hår under graviditetene selvfølgelig.

Jeg tar b-vitaminer og andre vitaminer. Bruker bioshampoo for sår/flass hodebunn, men jeg tror jeg skal begynne med en annen, for den hjelper ikke stort nå føler jeg. Vasker håret 1 gang i uke, oftere enn dette føler jeg gjør hodebunnen sår.

Jeg skulle ønske noen kunne komme med noen gode råd om dette. Er det noe jeg kan ta, da mener jeg medisinelt feks. Håravfallet kommer nok av hormonendringene etter graviditeten, men det hjelper meg lite... en fattig trøst!

Kom med råd, vær så snill :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

håper det ikke er alopecia du har fått... da mister du alt håret omtrent. var ikke noe trøst det, var det vel?

jeg har vært gjennom dette etter fødsel og det eneste som hjalp var:

dra på deg lue og slutt og tenk på det. Ingen shampo hjelper ingen vitaminer og ingen medisiner!

Det eneste som hjelper er å slutte å stresse med å tenke på det. Jeg vet det er forferdelig vanskelig men det er den eneste medisinen. Hvis du har anledning begynn å trene litt for å få noe annet å tenke på!

Skrevet

Uff og uff. Det høres ikke noe godt ut å være deg for tiden. Ta deg en tur til frisøren og spør. Da jeg var der sist nevnte hun noe som kunne hjelpe. Da var mitt håravfall ferdig (varte fra lillegutt var 3-6mnd), så det ble jo ikke noe av da.

For all del; ikke slutt å amme. Det har egentlig ikke noe med ammingen å gjøre. Det er hele graviditeten som har "skylda"...:o(

Skrevet

jeg jobber i frisør salong å først vil jeg anbefale deg å få en hudlege til å sjekke det,kan jo hende det ikke bare er hormoner.men over til såreheten så fikk jeg tips av en kompis som plages veldig med dette å smøre på baby olje og massere hodebunnen.gir fuktighet og blod gjennomstrøming som hodebunnen trenger.går an å prøve.fungerte veldig godt på han ihvertfall.var riktig nok ikke hormoner hos han da men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...