sologsommer Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Lillegutt på 3,5 har fått frostskader på kinnene igjen. Hva kan jeg gjøre? Er det ok. han er ute i bhg imorgen?
melkekua™ Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Når de har fått frostskader skal de holdes inne 1-2 døgn har jeg hørt, så imorgen kan han være ute. Smør med kuldekrem, og be de ansatte holde øye med han. For nerver osv kan ha fått seg en skade, men det skal mye til ved vanlig utelek. Sjekk litt rundt på nettet, for ikke ta det jeg sier for god fisk ;o)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 Kuldekrem hjelper jo egentlig ikke da! Det har flere av legene jeg og andre på jobben har snakka med, sagt! Det eneste som hjelper mot frostskader er å dekke til huden med tøy! Vi har ei jente i bhg som har fått hvite blemmer to ganger og var hos legen nå sist torsdag, for hun forfryser seg ved 0 grader! legen sa det eneste som funka var å dekke til med tøy /hals som går over nesen (med pustehull til nese og munn)
melkekua™ Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 Kuldekrem som ikke inneholder vann kan hjelpe (men man skal ikke stole på de heller), men å dekke til med tøy er en super beskyttelse (balaklava/finlandshette). http://www.apotek1.no/raadogtjenester/aktuelt/beskytter-kuldekrem-mot-forfrysninger
vårmamma08 Skrevet 21. februar 2010 #5 Skrevet 21. februar 2010 sånn finlandshette til barn som dekker ansiktet utenom øyne og nese. Hvem selger slikt???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå