Gå til innhold

Begynner å tvile. Jeg trenger HJELP!

Anbefalte innlegg

Vi ble tidlig enige om navn, Ulrik eller Victoria. Men nå syns jeg det er så mange som vurderer Victoria, er det i ferd med å bli et poppisnavn? Sjekket nå og det var jo på 26.plass på statistikken for 2009, faaaderullan. Jeg liker også Mathilde, men dette navnet lå på 18.plass. Jeg vil bare ikke ha et navn som "alle" andre heter. Heter selv Christine, og har vært lille-Christine i mange år, IKKE morsomt. Jeg har alltid ønsket meg et eget navn, som bare var mitt.

Jeg føler meg veldig sikker på at det blir en jente, så da lurer jeg på om dere navnesynserne har noen alternative jentenavn å komme med, litt i samme gate?

Alle forslag taes imot med STOR takk!

Fortsetter under...

Ja, Hermine liker jeg! Skrev det faktisk akkurat opp her.

Har kommet til denne listen så langt:

Hermine

Augusta

Eline (39.plass..)

Olava ( Som navn nr.2)

Adele

Olivia

Synne

Store spørsmålet er å få barnefar til å endre mening, han er ENDA mer vanskelig enn meg, hehe.

Annonse

Jeg syns Victoria er kjempefint :) Mathilde er også pent, men det er mer brukt enn Victoria. Jeg kjenner bare to stk med navnet Victoria, men de er mellom 13-17 år.

Navn i samme sjanger

Martine

Olivia

Hermine

Sophia

Madeleine

Nicoline

Isabel(le)

Isabella

Amalie

Amelia

Emilie

Marielle

Maria

Natalie

Desriée

Josephine

Caroline

Tomine

Celine

Celina

Hannah

Julie

Julia

Jeg elsker Evelina, men barnefar syns ikke noe om det.

Har klart å koke frem en liste med hele fire nye navn som han syns er fine:

Victoria

Ulrikke

Henriette

Fredrikke

Alexandra

Rangering av disse navnene? Og meninger?

1. Victoria

1. Henriette

Delt førsteplass på disse to navna. Synes begge er sjarmerende og flotte! Vet ikke helt hvem so mer finest av disse.

2. Alexandra - Liker ikke så veldig godt. Synes det blir litt tungt på en måte.

3. Fredrikke - Tja.. Må tygge litt på dette navnet tror jeg, er litt fint da.

4. Ulrikke - Liker det ikke. Synes Rikke er greit nok.

Annonse

Jeg syns faktisk Viktoria også er penest skrevet slik, men det var visst heelt uaktuelt for barnefar her, så der fikk visst han viljen sin. Han er om mulig enda mer vanskelig enn meg, så dette blir en vanskelig kamp!

Jeg har prøvd det, men finner ikke lenger tilbake enn våre oldeforeldre, noen nydelige navn, bl.a. Augusta, Jenny, Mathilde. Men samboer syns det høres ut som gamle damer bare, så må prøve å "marinere" de navnene litt og lete videre:)

Mitt baby-guttenavn er også Ulrik:) Følte ikke det var såå utbredt...Hadde tenkt på Didrik også, men ettersom han kom til gp finalen kommer det navnet til å eksplodere tror jeg! Derfor blir det Ulrik...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...