Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Bør man velge søskennavn i samme stil? Om førstemann for eksempel har et norrøntnavn, bør andremann også få det?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Nei, det behøver ikke du ikke. - men jeg synes det er litt merkelig om et barn heter Wilhelmine og det andre heter Arne -Tore, men det er ingen fasit.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 haha, Wilhelmine og Arne-Tore, den var fin jeg syns det er finere med navn som komplimenterer hverandre som Nora og Sara, Kasper og Krister. Men hvis de blir for like er det bare teit. Ville ikke kalt barna mine for Stian og Stina eller Martin og Martine. Da syns jeg det er bedre med navn som ikke veldig klinger likt, kjenner et søsken par som heter Storm og Niklas . Kanskje ikke alle som syns det passer sånn veldig, men syns ikke det høres feil ut.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 Nei, hvert barn er et eget individ og velg navn du synes passer til den lille. Det verste jeg hører er søsken som heter Mads, Martin, Mathias, Mathilde, hvorfor i all verden nesten like navn? Det blir jo bare så kjedelig og lite fantasifullt. Søsken skal jo ikke passe sammen i fremtiden, da skal navnet passe sammen med etternavnet! Det blir like dumt som om ektefeller måtte ha fornavn som passer sammen, ingen bryr seg jo om det!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #5 Skrevet 21. februar 2010 Jeg synes de ikke bør clashe helt... Trenger ikke være to norrøne, men det bør heller ikke være et supernorsk og ett "fancy".... Kari og Carosander Timian blir litt rart.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #6 Skrevet 21. februar 2010 Bra om det er et visst samsvar, synes jeg. Blir litt for stor kontrast i mine øyne med Geir og Sienna Diamante.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 ville aldri kalt et barn for sienna diamante
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Savannah og Gøril, liksom.... Synes søskennavn bør stå til hverandre!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 De bør vel passe sånn noenlunde sammen...jeg ville ikke valgt et veldig internasjonalt navn og et norrønt for eksempel.. syns det høres finest ut om navnene klinger godt i lag.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #10 Skrevet 22. februar 2010 Nei, det er det aller siste jeg skulle vurdert hvis jeg fkk et barn til. De er to forskjellig mennesker, og det er vel stort sett kun i barndommen at navnene blir uttalt sammen. Jeg ville heller gitt barn nr 2 et navn vi syntes er fint og passer til barnet. Ikke gitt han eller henne et navn på bakgrunn av hva søskenet heter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå