Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Jeg har slitt med depresjoner store deler av livet. Etter at jeg ble gravid valgte jeg å slutte på antidepressiva. Og jeg ønsker å amme, så tabletter blir uaktuelt etter fødselen også. Har nå 4 uker til termin, og jeg føler meg deprimert. Jeg gråter flere ganger til dagen, angrer på at jeg ble gravid, spark fra babyen i magen er ikke kos lengre, jeg blir bare irritert. Og jeg gruer meg til å holde barnet, er redd for at jeg ikke kommer til å føle noe overfor barnet. Jeg tenker allerede nå at jeg ikke har lyst å dra hjem med en gang etter fødsel da jeg er redd for at jeg kommer til å få det enda verre enn jeg har det nå. Og da lurer jeg på om man får lov til å være der lengre? Noen som har erfaringer med dette?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Hei! Jeg fikk ingen ekstra oppfølging etterpå og fikk en kraftig depresjon. Fikk medisiner og beskjed at jeg fint kunne bruke dem mens jeg ammet. Har jeg fått feil beskjed eller er det en mulighet for at du kan ta noen medisiner og amme alikavel? Babyen min er 10 mndr nå og helt frisk
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har hatt det slik som deg og fikk alvorlig barselsdepresjon etter fødselen. Startet med medisiner 2 uker etter fødselen og etter det har ting gått greit. Du kan fint bruke antidepressiva selv om du ammer. Det finnes typer som nærmest ikke går over i morsmelk. F.eks Zoloft. Kontakt legen din! Viktig for babyen din at du er frisk så dere kan få en god start og du kan klare å glede deg oppi en slitsom periode. Ville faktisk anbefale deg å starte nå før fødselen slik at du begynner å få effekt når barnet kommer. Ikke noe problem å bruke medisiner som gravid så sent, men barnet vil få litt ekstra oppfølging den første tiden etter fødselen. Jeg ville gjort det hvis jeg skulle gjort det opp igjen. Så hadde jeg sluppet 4 jævlige uker etter fødselen. Ønsker deg lykke til! Klem fra meg
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Lå forresten ikke lenger på barsel og fikk ikke bedre oppfølging selv om jeg slet med depresjon. Men hadde heldigvis bra oppfølging hjemme.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Helsestasjonen kan kanskje være til hjelp? De var veldig obs på problemet på min hs i allefall og "maste" nesten om alt var bra... Så kanksje snakke med jordmor om du går til en på helsestasjonen? Det virket som de hadde noen tilbud til de som trengte det. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå