Gå til innhold

Skal på visning i dag, hva skal jeg ha med ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg ta med prospekt og takstrapport egenmelding fra selger ?

Jeg aner ikke, er min første visning og håååper jeg blir husEIER snart :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prospektet får du som regel på visningen, men du kan jo ta det med. Du kan kanskje ta med deg en liten notisblokk itilfelle det er noe du vil kommentere.

En annen ting det er lurt å ta med er bevis på finansiering av lån dersom du vil gi inn et bud med en gang.

Lykke til, håper du snart er huseier :-)

Skrevet

Bud kan du som regel ikke gi med det samme, det skal gå 24 timer etter visning...

Skrevet

DU trenger ikke å ta med noe dit, men ta med deg hjem prospektet du får utlevert der.

Kritisk sans er KJEMPE VIKTIG!!!!

Undersøk veggene, er de full av spiker hull? må det tapetseres om? Ved første øyekast ser de fleste boliger veldig flotte ut, fordi de har blitt stylet og gjort fine for visning. Men det er viktig å sjekke små detaljer (med mindre det er ett oppussingsobjekt da) Det er nesten slik at man bør titte bak speil og bilder. (da vi kjøpte gjorde vi ikke det og oppdaget etter overtagelse at veggene var KJEMPE STYGGE.megler hadde hengt opp bilder veldig strategisk. men det er ikke skjult feil/mangel fordi vi plikter å sjekke slike ting.)

Badet: er det membran? når ble soilrør sist skiftet? Er det nødvendig å måtte pusse opp? fukt?

Kjøkken: Hva er tilstanden utover første øyekast....

Fasade: Hvor lenge siden ble det malt/pusset opp? Er det tegn til råteskader? Hva er tillstanden til taket?

Skrevet

Ta med en annen person. Min far har alltid vært med meg/oss da vi har sett å leilighet. Han har sett på røropplegg og diverse andre ting som vi ikke tenker å se etter. Syns det er greit å ha med en person som har gjort dette flere ganger.

Skrevet

Sjekk utsiden. Vinduer, tak og bordkledning... Ting som koster myyye penger. Grunnmur, fukt og sprekker:-)

Skrevet

på min neste visning har jeg bestemt meg for å ta med kamera og knipse de rommene det ikke er bilde av i prospeketet eller på finn... Hjelper på hukommelsen etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...