Lillatante Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Hei! Leste på nettet at en kunne bruke farris mot sopp. Noen som har prøvd det? Jeg har vært gjennom en to ukers kur med canesten og mixtur til den lille. Noe herk. Nå ser det ut til at det hvite belegget og svien er på vei tilbake og lurte på å prøve noen kjerringråd. Drikker biola. Noen tips og gode erfaringer??
LoveActually Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Ja dette prøvde jeg når eldstemann var liten :-) Brukte vattpinner og dyppet den i farris og tok på tungen hans, tre-fire runder. Viktig å bruke ny vattpinne hvert nye strøk. "Vasket" brystet med farris og lot det tørke... Dette hjalp for oss. Lykke til :-)
AussieAnette Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 Har hørt det må være gul farris pga det er det syrlige som tar soppen.Funket her hvertfall
_Løvemamma_ Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Jeg brukte farris på jenta da hun hadde trøske. Brukte naturell (den som er blå) og det fungerte kjempe, så det har nok ikke noe med det syrlige å gjøre. Var på 6ukers kontroll like etter at jeg begynte med det. Nevnte trøsken for legen, og hun sa at jeg bare skulle fortsette med farris, det fungerte ofte bedre enn de greiene man får på resept. Har ikke prøvd det på brystet, brukte canesten der.
_Løvemamma_ Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Ellers er det også viktig å la brystene lufttørke, bytte ammeinnlegg ofte og helst bruke noen i bomull, bambus, ull el, da de engangs lett blir klamme. Eventuelle smokker, flasker og pumpeutstyr må kokes ofte og lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå