Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #1 Del Skrevet 21. februar 2010 visst man har en lavere stillingsprosent enn man faktisk jobber? Med det mener jeg at på lønnslippen min og i arb.kontrakten står det 60 % fast stilling, men hver eneste måned siden jeg startet å jobbe her for snart 2 år siden, har jeg hatt eit timeantall på 130-145 timer pr.mnd Nå de siste månedene før fødsel prøver jeg å få jobbet 145-150 timer pr.mnd, og håper at Nav kan ta eit gjennomsnitt av de siste 6/10månedene. Når jeg ringte Nav for å spørre, fikk jeg beskjed om at det eneste de trenger er det som arbeidsgiver skal fylle ut, dvs. ingen lønnsslipper. Siden man ikke skal tape noe på å gå i permisjon og skal få det man vanligvis hadde fått om jeg hadde fortsatt i jobb, vil det si at de regner ut 60% av det jeg har tjent? Kan det være at de henger seg opp i den faste stillingsprosenten og ikke hvor mye jeg faktisk jobber hver måned? Bør også legge til at på lønnslippene mine står det ordinære timer f.eks. 145.- og på overtidstimer står det alltid 0.- Jeg vet at Nav ikke regner overtid med i utregning av permisjonspenger, men dette er jo strengt tatt ikke overtid. Det er vel heller bare det at bedriften ikke vil skrive 100% fast stilling fordi de da binder seg til å gi meg nok vakter hver eneste måned. På årsbasis jobber jeg 1950 timer som er et årsverk, så det jevner seg ut slik at det blir 100%. Er det noen som vet om dette vil ha noe å si for utregning av foreldrepengene? Kan Nav henge seg opp i 60% stillingen min til tross for at eg har jobbet bortimot 100%? Kan jeg kreve av Nav at de regner ut gjennomsnittet av inntekten min de siste 6/10 mnd? Kjempe takknemlig om noen kan svare meg på dette! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141473925-har-stillingsprosent-noe-%C3%A5-si-for-utbetaling-av-permisjonspenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #2 Del Skrevet 21. februar 2010 Det er det du har tjent som blir lagt til grunn. De ser ikke bare på stillingsprosenten. Arbeidsgiver skal skrive hva du faktisk har tjent. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141473925-har-stillingsprosent-noe-%C3%A5-si-for-utbetaling-av-permisjonspenger/#findComment-141474731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå