Gå til innhold

Har stillingsprosent noe å si for utbetaling av permisjonspenger?

Anbefalte innlegg

visst man har en lavere stillingsprosent enn man faktisk jobber?

Med det mener jeg at på lønnslippen min og i arb.kontrakten står det 60 % fast stilling, men hver eneste måned siden jeg startet å jobbe her for snart 2 år siden, har jeg hatt eit timeantall på 130-145 timer pr.mnd

Nå de siste månedene før fødsel prøver jeg å få jobbet 145-150 timer pr.mnd, og håper at Nav kan ta eit gjennomsnitt av de siste 6/10månedene.

Når jeg ringte Nav for å spørre, fikk jeg beskjed om at det eneste de trenger er det som arbeidsgiver skal fylle ut, dvs. ingen lønnsslipper. Siden man ikke skal tape noe på å gå i permisjon og skal få det man vanligvis hadde fått om jeg hadde fortsatt i jobb, vil det si at de regner ut 60% av det jeg har tjent? Kan det være at de henger seg opp i den faste stillingsprosenten og ikke hvor mye jeg faktisk jobber hver måned?

Bør også legge til at på lønnslippene mine står det ordinære timer f.eks. 145.- og på overtidstimer står det alltid 0.-

Jeg vet at Nav ikke regner overtid med i utregning av permisjonspenger, men dette er jo strengt tatt ikke overtid. Det er vel heller bare det at bedriften ikke vil skrive 100% fast stilling fordi de da binder seg til å gi meg nok vakter hver eneste måned.

På årsbasis jobber jeg 1950 timer som er et årsverk, så det jevner seg ut slik at det blir 100%.

Er det noen som vet om dette vil ha noe å si for utregning av foreldrepengene?

Kan Nav henge seg opp i 60% stillingen min til tross for at eg har jobbet bortimot 100%?

Kan jeg kreve av Nav at de regner ut gjennomsnittet av inntekten min de siste 6/10 mnd?

Kjempe takknemlig om noen kan svare meg på dette!

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...