Gjest ronja røverdatter Skrevet 21. februar 2010 #26 Skrevet 21. februar 2010 At reporterene er dårlige er en ting, det er noe man bør ta NRK for. Og jeg er enig, alle i den bransjen virker ikke like lure. Men det unskylder ikke Petters arrogante oppførsel.
nati, knotten & lille karamell Skrevet 21. februar 2010 #27 Skrevet 21. februar 2010 Men hvem faen er interessert i å se Kristin Størmer Steira stå å se bildene sine i sakte kino om og om igjen og samtidig må komme med kommentarer? Det er jo ikke noe hyggelig. Alle såg jo hva som skjedde med Petter ut i løypa, hvorfor skal han stå og forklare seg for dumme journalister? Rengner med de også såg hva som skjedde... Nei han er ikke usportslig....slike intervju er bare pinlige.
septbaby09 Skrevet 21. februar 2010 #28 Skrevet 21. februar 2010 Nei så absolutt ikke. Han må få lov å få være alene, og få samle seg litt. Er jo ikke vanskelig å skjønne han var sykt skuffet selv. Syns den ofte så trauste skisporten trenger en fargeklatt som Petter, med både barneskirenn og det å nekte å prate med pressen når han er skuffet Og hva er dette med at journalistene og vi tv.seere på vente 24 t med å høre hva som skjedde, vi så vel alle det igår vel??!! Nei, heia Petter, håper det blir medalje på deg snart:) At jeg betaler lønna hans, gjør vel strengt tatt ikke det, det er vel takket være hans egne prestasjoner i skisporet!!
Gjest Skrevet 21. februar 2010 #29 Skrevet 21. februar 2010 Ja, jeg synes vel egentlig det. For det første er det det å gi noe tilbake til de som sitter og heier (uansett hvordan det går), og for det andre er det viktig for ham å stille opp for sponsorene som faktisk betaler ham nokså fett for å gjøre nettopp det. At han synes det er kjipt kan jeg godt forstå, men det er nå endel av gamet. Synes et fremragende eksempel på dette er Kristin Størmer Steira som på en forbilledlig måte stilte opp til intervju selv om hun gikk fra himmel til helvete etter først å ha fått 3.plass også nedgradert til 4. like etterpå. Selv om hun gråt i målområdet stilte hun opp og gjorde flotte intervju etterpå.
Tommage♀♂ Skrevet 21. februar 2010 #30 Skrevet 21. februar 2010 Mannen er en idrettsutøver. Han bør konsentrere seg om idretten han driver med, og det han skal prestere der. Hvorfor skal han måtte stille til intervju før og etter hvert løp? Og tror dere sponsorer går etter sportslige resultater, eller antall intervjuer? "Du, han der stiller jammen opp til hvert intervju, han bør få en god sponsoravtale! "
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. februar 2010 #31 Skrevet 21. februar 2010 Fant dette på en blogg, og kunne ikke sagt meg mer enig! (nei, jeg følger ikke med på OL, men siden cd-spilleren i bilen er kaputt så må jo noe komme min vei) Skigutta har fått føle dette ganske sterkt. Nedturene har stått i kø. Petter Northug har fått så øra flagrer i forhold til å uttale seg. Det er hans plikt, stod det på kommentarplass i en av våre større tabloidaviser. Alle store idrettsfolk skal tåle å få en mikrofon eller kamera opp i trynet etter endt øvelse. Enten man ler, griner, snørrer, fortviler eller har pusteproblemer. Det er hans/hennes plikt!! Eller er det virkelig det? Når du har lagt ned tusenvis av treningstimer gjennom flere år og det er lagt store forventninger til din prestasjon, da er det ikke lett å utføre sin "plikt" hvis ting går galt. Når kroppen er utladet og sliten, og hodet er blåst etter sterk mental påkjenning, da er det ikke lett å stå foran et kamera med milioner av seere. Og attpåtil svare noe fornuftig på spørsmål som: Hva tenker du nå? Hvorfor? Hvordan? Som gammel journalist skjønner jeg at nyhetshungrige mediafolk vil ha svar og at de vil skape nyheter. Som en helt vanlig idrettsinteressert person skjønner jeg at det ikke er lett å svare på dumme spørsmål når du er skuffet og sliten. Jeg er ikke enig at Northug og andre er arrogante og sære fordi de ikke spiller etter medias regler og forventninger. De reglene er skapt av yrkesgruppe som jeg skulle ønske kunne få seg en dose av sunn fornuft og folkevett - en gang i blant...
Gjest Skrevet 21. februar 2010 #32 Skrevet 21. februar 2010 Men nå er det engang slik at vi tvseere og sponsorer sørger for lønna hans, så da er det jo endel av pakka han har signert for. Hadde han gått uten sponsorer og stått for det økonomiske selv så ja, da skulle hann fått gjøre akkurat som han lystet. Men sånn er det engang ikke. Han har signert en kontrakt som innebærer tv-intervjuer uansett resultat. Og i hvilken annen sammenheng er det ok å bryte en arbeidskontrakt bare fordi man er skuffet over egen innsats? Ja, jeg skjønner at de synes det er kjipt. Men om de synes det er så ille så får de heller lage klausuler i kontraktene sine om at de kun gir intervju etter vellykkede løp, også får de se om sponsorene synes det gir nok utbytte for pengene de spytter inn.
Gjest Skrevet 21. februar 2010 #33 Skrevet 21. februar 2010 Nei, en sponsoravtale sier: Du SKAL stille opp til intervju i forkant og etterkant av hvert løp, iført følgende klær og med følgende utstyr. En sponsoravtale sier ikke: Su kan stille opp for media når det passer deg.
septbaby09 Skrevet 21. februar 2010 #34 Skrevet 21. februar 2010 Tingeling, Hvordan vet du at dette står i hans kontrakt?? Og med hvem har han kontrakt?? Hva står det da om intervjuer og arbeidinstruks til dette. Kjære dere , ha nå litt forståelse for at han ikke alltid har lyst å snakke der og da!!! Å vær så snill, forklar meg hvordan jeg som TV seer betaler Petter sin lønn?? Med andre ord, han vil gå ned i lønn nå da?? hehe
Gjest Skrevet 21. februar 2010 #35 Skrevet 21. februar 2010 Uheldig - helt klart. Mest for hans egen del... Jeg tenker at han er ung og litt kjepphøy - tenker han lærer litt av hvert i dette OL
Gjest Skrevet 21. februar 2010 #36 Skrevet 21. februar 2010 Nordthug har flere sponsprer. Han har ett sett sponsorer gjennom skiforbundet, og ett sett private sponsorer. Av de gjennom skiforbundet er vel DNBnor hovedsponsor. Av de private er det vel Red Bull som har vært mest omtalt Sponsoravtalene regulerer omtrent alt utøverne foretar seg i egenskap av å være norske idrettsutøvere på landslaget. Her har du et eks. der han mistet to mndlønner av den enkle grunn at han ikke hadde riktig genser/sponsor på under et intervju på grosvold. http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/skisport/article2762902.ece Når slike små intervjuer er såpass strengt regulert hva tror du da det står om intervjuer før/etter løp? Det er ingen intervjuer som er viktigere for sponsorene enn disse, så du må tro at de bare er å snike seg unna! Såklart kan han lage klausuler med sine private sponsorer, om det lar seg gjøre med de han har gjennom forbundet ... tja han kan jo alltids prøve, men uansett, hadde han hatt slike klausuler hadde ikke det vært noen hemmelighet og ingen ville bli overrasket over at han ikke stilte på intervju.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå