Gå til innhold

Host host host host..... jeg blir tullete, og jenta sliten!

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå har jentungen hosta jevnt og trutt natterstid i 3 uker, litt avbrutt av omgangssyken og diverse andre festligheter. Nå er vi litt leie begge to (evnt alle 4 om man tar med resten av folket her)

Vi er barnevakt nå, for sønnen til mammas samboer. De ligger på samme rom, men nå har jeg mått ta jenta inn til oss så ikke han som er her skal våkne. Hun hoster og hoster, og det gir seg jo aldri... har hosta jevnt i 2 timer nå. Hun blir sliten og sover dårlig, jeg hører på hostinga og sover dårlig...

Hun får astmamedisn, og hun har fått cosylan. Ingenting hjelper! *Vil sove*

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

jo, også frister det jo ikke å sende henne i bhg når natta har bestått av lite søvn og mye hoste (hun er bedre på dagen, hoster lite da), men skal jeg være hjemme med henne hver gang hun har hosta natta gjennom kan jeg like gjerne si opp jobben....

Skrevet

Lykke til!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, kanskje jeg skal prøve. Huff, blir så sliten av dette.

Hun hosta hver eneste natt i 2 1/2 år, frem til en lege endelig tok til fornuft og satte henne på astmamedisiner, og det ble så mye bedre! Så nå er jeg liksom ikke vant til det lenger... hehe :)

Kikhoste ja... er dem ikke vaksinert mot det?

Men skal prøve å smøre henne litt når jeg legger meg, takk for påminnelsen! :)

Skrevet

skal være vaksinert ja, men det ble faktisk påvist noen tilfeller ibarnehagen på samme tid hvor de som fikk det påvist, hadde blitt vaksinert. Jenta mi var også sliten etter nettene,men måtte som deg sende henne i barnehagen. Brukte maaange syke barn dager den tidenbare for at hun skulle få slappe av inni mellol.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, vet det er noen tilfeller i kommunen hvor jeg jobber, men det er jo tross alt 4 mil herifra! Høhø.... :) Kanskje jeg har dratt med meg smitte hjem.

Neida, dette er nok ikke kikhoste, men gud så slitsomt det er lell!

Jeg får holde hun hjemme når jeg har fri, bare for at hun skal få slappe av litt ja... stakkar små! :(

Skrevet

hei :-)

når vi har sånne netter her i huset,så fukter jeg en fille,og drypper noen dråper med peppermyntedråper på,kjøpt på apotek og henger den i samme rommet.Det virker faktisk for oss, også har vi litt gløtt på vinduet,så det kommer inn litt frisk luft, men det er helst når det ikke er mange minus ute da.

god bedring;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Takk for tips, 5 om dagen! Kanskje jeg skal dra på apoteket i morgen og handle :) (Hun er jo ikke bra i morgen, så ingen hast...høhø)

Nei, jeg har ikke vært hos legen med henne, fordi det ikke er så fryktelig mye de får gjort. Dette har jeg vært hos de med før, og hun "bare er sånn", på denne tiden av året. Hun hoster ikke så kraftig som ved utbrudd av mycoplasma, men om hun fortsetter i det tempoet her skal jeg ta henne til legen.

Skrevet

Puh, sånne netter har vi hatt mange netter med her og. 6-åringen har infeksjonsutløst astma, og på vinteren er det MYE hoste. Han hoster da ekstremt mye på dagen også. Da sitter han bare i en stol og hoster non-stop, uten pause. De dagene er ille syns jeg.

Han bruker Flutide og Ventoline. Har også en flaske Efedrin stående her. Tør ikke bruke Cosylan lenger da det stopper hosterefleksen, slimet kommer ikke opp, og kan føre til lungebetennelse. Skjedde en gang, og fikk da streng beskjed om å ikke bruke den hostesafta mer :-s

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dakar da, Honningmelon. Det er jo ikke godt! :( Jeg har hatt mye av samme hosten selv når jeg var liten, så jeg kjenner det gjør vondt i min hals når hun hoster....

Her brukes det også Flutide og Ventoline, uten at det ser ut til å ha noe virkning akkurat nå..... Det er ikke noe slim som skal opp her, kun tørr-tørrhoste... :(

Skrevet

Jeg var også sånn da jeg var liten, så er nok noe arv som spiller inn her.

Han satt i en stol og kun hostet på julekvelden, stakkar. Legen sa det ikke var annet å gjøre enn å kjøre på med stor dose Flutide.

Hvor mye Flutide bruker hun nå da?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, ikke sant.... kan nok være arvelig ja. Stakkar små uansett! (og litt oss voksne som ikke får sove og, hehe)

Får 2 doser 3 ganger om dagen (nå husker jeg ikke hvor mye det er i en dose)

Skrevet

Ok. Er det vi har gitt når det er ille også. Føler med deg!

Skrevet

Jeg håper hosten roer seg så dere begge får sove og at du slipper å ta henne til legen. Har selv to syke barn for øyeblikket, den minste på 6 mnd sov sammenhengende i max 45 min av gangen i natt, så har stor forståelse for ønske om mer søvn.

Vi får håpe vinterværet forsvinner og hoste og snørr forsvinner med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...