Marita21 Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Jeg har ei datter på 10 måneder. Hun er VELDIG aktiv og utroolig sosial av seg ! ikke sky for noen og smiler stort sett heele dagen. MEN hun er også så utroolig vill. Ikke sånn vill, i den forstand at hun vil leke, men vill i den forstand at hun får krampeaktige bevegelser i kroppen, blir helt stiv og " rar " . Kan dette være tegn på adhd? Når merker man om ungen viser tegn på adhd? Mvh Amarita
GU opponent Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Det er uvanlig å stille ADHD diagnose på spedbarn, om det noensinne blir gjort. Du bør kontakte din lege og evnt henvises til spesialist.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 Jeg har en sønn som har ADHD. Jeg merket det da han var rundt 1,5 år. Han var veldig aktiv, og det nyttet ikke å være inne med ham over lang tid. Vi måtte ut så han fikk utfoldet seg. Det er sjelden man ser på barn under 4 år, fordi barn opp til denne alderen er aktive i seg selv. Særlig rundt 3-års alder. Vi begynte med observasjoner av fagpersoner da han akkurat hadde fylt 4 år. De sa da at det trengtes mange observasjoner for, som sagt, barn i denne alderen er veldig aktive. Fagpersonene så raskt at han hadde symptomene. Nå er han 6 år, har fått støttepedagog og han går på medisiner. Jeg tror ikke du skal tenke så mye på det foreløpig. Du vil merke det etterhvert hvis det er noe utenom det vanlige. Hvis hun skal begynne i barnehage får du også tilbakemeldinger derfra hvis det er bekymring. Men foreløpig er hun altfor liten.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Vi spøkte allerede m det når min datter var i magen for hun beveget seg så mye at var helt umulig å måle henne skikkelig. Når hun kom ut kom den sinteste babyen noensinne og hun gråt mer og mye høyere enn de andre nyfødte. I barselgruppa var hun den mest høylytte og den bebien som beveget seg mest, samme på babysvømmingen. Når hun var 10-12 Mnd. Gikk skravla uten stans fra hun våknet til hun la seg. Fra hun var ett fikk hun natteskrekk og våknet hylende hver natt. Hun er nå 3,5 år og begynner utredning i mars. Hun har også hatt kiss/kidd fra hun var baby og har nå kidd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå