Gå til innhold

skal, skal ikke...

Anbefalte innlegg

Gjest Tutta -
Skrevet

etter MA med påfølgende hjemmeabort (i10. svskap uke) i januar var jeg på etterkontoll m UL på torsdag. Alt så fint ut, og gyn fortalte at jeg får EL om 8 dager (fra torsdag) altså i slutten av uka som kommer.. Han rådet meg til å vente et par mndr til før jeg prøver på ny spire, og på en måte har jeg selv også lyst til å vente litt. Greit for en evt unge å slippe å være født i nov/des. Men nå VET jeg at det kommer EL (har PCOS så har ikke EL altfor ofte) og har litt lyst til å kjøre på over helga.. -om mannen blir med på leken da... :P Ikke godt å vite hva man skal gjøre.. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at det ikke er enkelt.. Jeg har pco, og hadde nok hatt vanskelig å "kaste bort" en EL på den måten.. Hva var grunnen til at dere burde vente? Er det for at du skal komme deg oppå igjen psykisk også? Håper dere finner ut av det, dere vet nok selve hva som føles riktig:)

Gjest Tutta -
Skrevet

gyn jeg var hos i forbindelse med aborten, sa vi burde vente tre mndr, fordi det er større sjanse for å miste igjen om man blir gravid tidligere. Han jeg var hos til etterkontroll mente at det var tull, men at det er lurt å vente pga det psykiske. Jeg har tatt hele greia veldig fint, for jeg "visste" at noe var galt fra like etter jeg testet positivt, så var veldig forberedt. (det døde i uke 5) Og føler meg jo egentlig helt klar for å sette i gang!

Men så har vi egentlig lyst til å vente litt, for å komme på "rett" side av nyttår da.. Ikke lett! ;) Får ta en prat med gubben i kveld.. Er jo ikke sikkert vi treffer uansett! :)

Skrevet

Nei, det er jo ikke sikkert... Jeg kunne også tenkt meg å komme på andre siden nyttår, men har liksom ikke lyst å ikke prøve for det:)

Gjest Tutta -
Skrevet

Hehe! Har en som er født i januar, og en i november fra før. Er selv født i oktober og var rimelig sint på foreldrene mine fram til jeg hadde passert 18. MEN jeg har jo overlevd da! Med god margin! :) Også hadde det jo vært koslig med en liten en før jul da! :P Etter aborten pratet vi om å satse på å få det til i løpet av sommeren, og få en vårunge neste år, men jeg lurer på om jeg er tålmodig nok! Er jo også større sjans for å få det til etter en abort sies det... Hmmmmm!

Skrevet

Ville gått for det, her fikk vi postitiv test igjen 4 uker etter sa..

Man er jo mer fruktbar som du sier, tenker sånn at det er bedre med bursdag seint på året enn å ikke eksistere ;)

Blir spennede og se hva dere bestemmer dere for og hva som skjer:)

lykke til (:

Skrevet

angrer på at vi ikke bare gjorde det 2 uker etter ma ifjor,for man er jo som sagt mer fruktbar da å jeg veit ett hav av folk som har blitt gravid med en gang etterpå å det har gått bare fint:)

det skjer nok snart igjen uansett hva dere bestemmer dere for,lykke til:))

Gjest Tutta -
Skrevet

Mannen min vil vi skal "go for it"!!!!! Vet jo ikke om vi får det til likevel, og har dårlig erfaring med å prøve.. (Fikk ikke til før vi gav opp sist gang..) Men vi får legge opp til en romantisk uke, å bare kose oss, så ser vi om vi traff om noen uker!!!

Skrevet

Siden du hadde medisinsk abort hjemme vil jeg anta at du fikk Mifegyn og Cytotec. Det er piller som setter prossessen i gang.

I felleskatalogen står det at man bør vente en syklus før ny graviditet etter man har tatt Mifegyn. Vet ikke helt årsaken til det, men det er jo et medikament som gjør mye med kroppen.

Jeg leste ikke dette selv da jeg hadde MA. Jeg kjørte på med det samme uten hell.

Jeg vet ikke hvor viktig det er, for jeg regner med at de ville sagt det på Gyn dersom det var stor risiko å bli gravid med det samme.

Ville bare si det som står i felleskatalogen.

Uansett; lykke til!!

Gjest Tutta -
Skrevet

hmmm.. En gyn sier en ting, og en annen sier en annen ting.. Ikke lett å bli klok på dette! Det som står i felleskatalogen står helt sikkert ikke der uten grunn.. Uansett ble vi enige om å bare se hva som skjer, så får vi ta det derifra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...