Gå til innhold

Og da kom det ferskt blod:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så da er jeg redd det går som jeg fryktet. Hadde altså brun utflod torsdag, ingenting i går, og plutselig blødning nå. Er 9+1. eller var:(

kjedelige greier.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hele 20-30 %; av alle kvinner som føder til termin, har hatt blødning i første trimester** Lommelegen**

Ring til legevakta spør hva du skal gjøre, du får sikkert komme inn til UL...

Det trenger ikke å være noe :o)

Håper spiren sitter....

Lykke til fra ei på 2. tri

Skrevet

Tusen takk for oppløftende ord.

Jeg har akkurat snakket med legevakten og de kan ikke gjøre noe. De ba meg ringe sykehuset og snakke med de. Gjorde det og ble selvsagt avvist. Så nå sitter jeg her da og tårene triller. Kanskje mest fordi jeg blir avvist overalt og det var akkurat det jeg visste kom til å skje. Selve det å miste klarer jeg å være realistisk på, men det er det usikre ved ikke å vite som jeg synes er vanskelig. I mitt siste svangerskap hadde jeg blødninger og brun utflod flere ganger, så jeg klarte ikke å glede meg over svangerskapet eller ha forhåpninger før jeg var langt over halvveis..... Det er nesten værre enn å bare få vite at det er over.

Ja ja..... ikke noe annet å gjøre enn å legge seg og sove.

Skrevet

uff, må være grusomt å møte stengte dører på den måten!! Føler virkelig med deg, håper du får hjelp i morgen! lykke til

Skrevet

Oppdatering: ikke noe mer blod siden blødningen i går kveld......

Så nå er jeg virkelig forvirret....

Skrevet

så lenge du ikke har smerter og så lenge blødningen er stoppet er jo det kjempepositivt!

Ring legen din på mandag, og få henvisning til UL.

Rart de avviste deg, syns jeg er dårlig gjort...

Håper alt ordner seg!

klem

Skrevet

Ååååå, jeg håper for deg Kuredu!!!

Slimhinnene er jo supersensitive nå - kan hende det ikke var farlig. En SA arter seg iallefall annerledes med masse smerter i mage/rygg og kraftig, kraftig blødning når du er så langt på vei.

Søsteren min hadde blødninger gjennom hele 1. trimester og har verdens skjønneste jente nå. Det er det jeg fokuserte på når jeg hadde litt blødning 5+2...skal snart til min første ul (7+1) og sjekke, men hcg-testene er iallefall flotte sålangt. Vanskelig å holde fokus på at det faktisk kan gå godt når vi har hatt noen nedturer før...

Krysser fingrene for deg!!!!!!

Klem fra

Skrevet

Takk for støtte og gode ord!

Har hatt en rimelig søvnløs natt for å si det sånn......

Skal kontakte lege i morgen ja for å få henvisning til UL. Denne ventetiden er helt pyton. Tipper dennesøndagen går laaaaangsomt!

I går kveld var jeg sikker på at alt var over, men i dag ser jeg litt lysere på det igjen siden blødningen stanset.

Jeg har vært gjennom dette tidligere, hadde en SA i uke 5 (da blødde jeg som en vanlig mens, ingen smerter). Ble deretter gravid rimelig umiddelbart og også da fikk jeg brun utflod og blødning rundt uke 6-7. Fikk da UL og da fant de et bankende hjerte! Fikk konstantert at jeg hadde blodansamling på livmoren, og at det var 50% sjanse for at det skulle gå bra. Det gikk bra - jenta mi er i dag 1,5 år! Så jeg har jo erfaring med at blødninger kan gå bra i et svangerskap, har bare litt vanskelig for å tro at det skal gå bra en gang til! Sist gang klarte jeg ikke slappe av før jeg nærmet meg uke 30 eller noe......veeeldig slitsomt psykisk!

Må prøve å fokusere på noe annet, men det er jammen ikke lett......

Skrevet

jeg er i nesten samme sitvasjon selv..

jeg ligger inne på A-Hus pga ekstremsvangerskaps kvalme.

å idag når jeg sto opp blødde jeg...

var noen klumper der å..... så nå ligger jeg å kniper igjen bena(vet det ikke har noe å si men da føler jeg at jeg gjør no.

jeg venter på legevisitten som jeg synes drøyer no veldig i dag..

håper alt sitter som det skalfor oss begge..

skal krysse fingrene itillegg. XXXXX

Skrevet

Huff da, det hørtes kjedelig ut......men da er du uansett i trygge hender...Det var A-hus som avviste meg.....ja ja.

Blir spennende å høre hvordan det går med deg da. Har de undersøkt deg?

Hvor langt er du på vei?

Vi får håpe det går veien for begge.....

Skrevet

de har ikke undersøkt meg enda men hørte legen på gangen...

jeg er ca 8-9 uker på vei er ikke helt sikker på nøyaktig uke og dag,

håper så inderlig den er der....

skal skrive når jeg vet noe mer...!

Skrevet

Uff for en slitsom situasjon dere er i!

Krysser fingerene for begge to!!!

Lykke til med legevisitten Carina!

Skrevet

da var legen en rask tur innom...

han skal bare gjøre ferdig visitten, så får jeg ul...

Skrevet

åh så heldig du er.......lykke lykke til!!!!

Si ifra da når du vet noe mer ;)

Skrevet

Forstår så grådig godt hvordan du har det. Men det er ikke sikkert at det er som du frykter. Jeg har slete med blødninger fra uke syv, har vert på to UL og tatt hcg blodprøver, og alt er fint. De sier det er en infeksjon i selve skjedeveggen som gjør at jeg blør, dette har jeg nå fått antibiotika for. Men det er jo en psykisk belastning å gå å blø så var jeg deg,ville jeg ringt legen din og rett å slett forlanger at de skal sjekke deg. Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for at spiren din har det bra. :)

Skrevet

klumpen min lever!!!!

fikk se hjertet slå, det var godt,

det som er er at jeg har en blodansamling som ligger vedsiden av fosteret.

som må komme ut, så jeg må forvente at det vil komme mere blod i tiden som kommer. men jeg skulle ta kontakt hvis jeg fikk smerter itilleg.

jeg skal tilbake på ul om ca 14 dager for å sjekke at alt er bra der inne,

en god nyhet til, jeg fikk dra hjem igår, deilig å komme hjem til guttene mine:)

du må ha lykke til!!!! krysser fingrene for deg.

Skrevet

ÅÅÅ så herlig! Både at det var liv og at du fikk reise hjem!!!! Det må ha vært en lettelse....

Jeg hadde som sagt en blodansamling i livmoren i min siste graviditet, og det gikk bra, så blod trenger jo ikke være noe skummelt, men bare man har sett at det er liv så hjelper jo det.

Har du hatt flere blødninger eller kun den du fikk i går? og var det mye blod? Var det helt friskt blod eller mørkt "gammelt"?

Når har du termin forresten?

Ble mange spørsmål igjen det her.....litt nyskjerrig da...

Jeg skal på legetime i dag, så er spent på hvor fort jeg får UL!

Skrevet

skal prøve å få svart på alle ,

blodet var litt mørkt rødt men så ferskt ut for meg,

det var en del, å det var klumper der, så jeg var sikker på at der lå jr...

har ikke vært no særlig siden da, men kjennes ut som om det kommer no nå.

jeg har termin ca 5 okt fikk den flyttet en uke frem nå på ul. :)

ja det hjelper masse å se hjertet!!!

jeg krysser fingrene for deg!!! lykke til på timen idag, hold meg oppdatert!

Skrevet

Så kjekt å høre at det gikk bra med deg Carina86!!!

Og lykke til idag Kuredu, jeg håper du får en ultralyd fortere enn svint!

Krysser fingrene for deg :)

Skrevet

Lykke til tul deg Kuredu.

Jeg hadde SA i uke 8 for noen år siden.Det var veldig annerledes enn det du beskriver.Bortsett fra at det ikke var sååå vondt lignet det faktisk litt på en fødsel...Det kom masser med blod,jeg følte meg skikkelig dårlig.

Jeg tror sikkert det går bra får deg!Ønsker deg i allefall lykke til.Håper at du får rask ultralyd slik at du slipper å gå og lure så lenge.

Skrevet

Hei, uff det er skummelt og blø altså, men det er jo veldig vanlig og så lenge det slutter så er det jo veldig positivt:)

Ang Ul, jeg har mistet maaange ganger nå og har etter endel kontakt med ahus, lært meg og krangle meg til time, de er kjappe til og avise der, ellers har jeg fått legen min til og ringe og krangle seg til time for meg på dagen eller dagen etter..er jo ikke noe særlig og gå rundt og lure:)

Skrevet

Ja blødninger hører liksom ikke hjemme i et svangerskap, derfor blir man jo bekymret.

Jeg hadde legetime i går, og hun ringte rett til Ahus og ba om time til meg. De hadde en rolig dag så jeg fikk komme inn med en gang! Det var bare så bra. Og da jeg kom til sykehuset kom jeg rett inn til undersøkelse. Er faktisk veldig positivt overrasket!

Det beste av alt var jo at legen med en gang utbrøt: Her er det liv!!

Så nå har jeg fått roet meg ned og har bestemt meg for å nyte resten av mitt angivelige siste svangerskap;)

hun så forresten ingen årsak til blødningene, så det får jeg bare leve med.

Skrevet

Har du ikke hatt noen smerter ved denne blødningen?

Og er du i jobb eller sykemeldt?

Skrevet

Jeg hadde ingen smerter nei. Så det var jo bra. Men hadde ingen smerter da jeg hadde SA sist, så følte meg ikke trygg. Er ikke i jobb nei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...