Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Lagde dere kake til barnet med ett lys på? Hva slags kake? Hva ga dere som foreldre i presang? Noe annet? Vil huske ALT når snuppa mi blir 1 år, og vil ikke "glemme" noe.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Lagde 2-3 kaker, og smurte rundstykker:-) En bamsekakesjokoladekake pyntet med icing og en marsipankake:-) Du kan kikke innom bloggen min om du vil millamalie.blogspot.com Er ikke så veldig flink til å oppdatere, så den ligger ikke så langt ned;-) Hadde rosa papirduk på alle bord, prinsessetallerkener, kopper og servietter:-) Kvelden før var jeg ute og satte sammen blomseroppsatser med villblomster:-) Vi foreldrene gav vel egentlig ingenting, vi ventet til hun hadde fått gavene fra alle de andre, så vi kunne kjøpe noe hun hadde bruk for:-) Armbånd fikk hun etterhver, for det manglet hun:-) Bare bruk god tid, bruk filmkamera og inviter familie og gode venner:-) Sommerbursdag kan jo gjøres til en helaften med grilling osv:-)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 husker det ja han fyller 4 i mars. hadde et stort lys på sjokoladekaken som min venninne lagde (min kake ble totalt mislykket, så hun kom en gråtende meg til unnsetning med en kake på 1-2-3!) var ikke mange mennesker; bare meg, venninne m/sønn, søsters + kjæreste og pappan min. jeg gav sønnen min et inngravert armbånd + noen leker. var litt stusselig, men det var pga omstendigheter rundt (min mor kom ikke for hun var for full/dopa/deppa/angstridd...bare å velge) vi få som var der koste oss med kaker, ballonger og bursdagshatter
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 lagde muffins med ole brum figurer. poden fikk hjelpe med å putte de på, og slikka bollen.. Har et kjempeskjønt bilde av ham på kjøkkenbenken med glasur nesten over allt. Han fikk gå vogn av meg i presang (kjøpt på ikea, og malt for å gjøre den hans) Kommer alltid til å huske den dagen.. midt i besøket sitter han midt på gulvet, reiser seg opp alene for første gang og går fem skritt bort til meg i sofaen =)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 Sjokoladekake med et lys på Bananmuffins Bløtkake Vi ga ett kjede med en stor Mallorca-Perle. Tok mangebilder. Dette var første gangen hun fikk smake kake.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 Tusen takk for svar dere Flere?? Koselig lesing Men ikke det om at mammaen/mormoren ikke kom Huff, trist..
Lemonia Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Ja, den husker jeg godt. Vi bakte flere kaker (marsipankake, sjokoladekake og suksessterte). Fra oss fikk han en stor bondegård med dyr, folk, traktor og annet utstyr, Duplo og deler til Brio-tog. Hadde tre selskap, et for mannens familie helgen før (de bor langt unna), et for min familie på selve dagen og et med noen venninner og deres barn helgen etter.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #8 Skrevet 20. februar 2010 1års dagen er vel mest for oss voksne.. bare huske noe poden kan smake/spise. Og ta masse bilder/film
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #9 Skrevet 20. februar 2010 Husker den enda ja, og jeg sliter litt med hukommelsen. Er ikke så lenge siden da, 5 uker siden. Jeg lagde marsipankake, den var pyntet med et stort 1 tall i blå marsipan og navnet hans i sjokoladebokstaver. Lys glemte jeg å kjøpe, men syns ikke det gjorde så mye, han skjønte svært lite allikevel. Feiret på ny et par uker senere, da hadde vi lys, så fikk bilde av han og kake med lys på da. Av oss foreldre får han egentlig ting stadig vekk, men akkurat på bursdagen fikk han en gåbil. Det var det vi syns han trengte da, og da fikk han det. Vi har nettopp flyttet, og har ikke nær familie her(ingen av de kunne komme), ikke kjenner vi så mange heller enda. Jeg har imidlertid tante onkel og kusiner m/familier i nærheten, og disse kom på besøk så han fikk et lite selskap om ikke annet. Syns det ble en så fin dag som det kunne blitt.
NormaJean Skrevet 20. februar 2010 #10 Skrevet 20. februar 2010 hmm, den var koselig, men ikke noe spesiell. Det er jo bare for oss voksne. lagde sjokoladekake med toglys, hadde kaffe og brus og gaver. Det var svigerfar og kona, tanten til mannen min og en kusine. Vi hadde det hyggelig og spiste litt kaker og så på lillegutt som åpnet presanger. Neste år tror jeg det blir mer moro, da er han litt mer aktiv og forstår mer!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #11 Skrevet 20. februar 2010 Ja husker den godt, ikke så mange år siden heller da Vi hadde marsinpankake, sjokoladekake og moltekrem som dessert. Jenta vår brydde seg ikke noe om hverken maten, kaka eller gavene, og det var som forventet, men koslig å kunne samle familien alikevel. Hun fikk smake på litt kake, men ville ikke ha noe særlig, ho satt på "prinsesseplassen" på enden av bordet og storkosa seg pga alle menneskene som var der å ga henne full oppmerksomhet Hadde også barnebursdag med mine venninner og deres barn, også bare som en unnskyldning for å kunne samle alle, da hadde vi rundstykker med pålegg og sjokoladekake. Vi ga henne gode og stødige sko til ettårsdagen, noen mnd senere begynte hun å gå og de var derfor gode å ha! På toårs dagen fikk hun egen muffins med lys på, sånn at hun ikke skulle spraye ned hele kaka med spytt som andre skulle spise, bare et tips til toårs dagen og når ungen gjerne vil blåse lyset selv, hehe!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #12 Skrevet 21. februar 2010 Åå, så koselig å lese )) Tusen takk for svar jenter ))
brooklyn Skrevet 21. februar 2010 #13 Skrevet 21. februar 2010 3 dager etter at vi giftet oss...han hadde feiret i bhg, så vi hadde det rooolig hjemme, bare foreldre og mormor og morfar (alle hadde jo reist hjem igjen etter bryllupet). Hadde bløtkake med lys og muffins, og gaver. Holdt i massevis. Han skjønte jo ikke hva som skjedde uansett:) Hadde egentlig ikke lyst til å gjøre noe ut av dagen uansett, vi var slitne og trøtte alle sammen, men min mor trumfet igjennom mini-besøk:)
Lillesnuppis Skrevet 21. februar 2010 #14 Skrevet 21. februar 2010 Ja den husker jeg veldig godt. Å kommer ALDRI til å glemme den. Min datter er født 08.51. Å det klokkeslettet sto jeg på hennes 1 års dag i Oslo Byrett for å få faren hennes til å godta farskapet. (han vedkjente seg farsskapet da han fikk dommen på at han var faren da. Jeg var 100% sikker) Da vi var ferdige der så ble han med hjem for å se sin datter for første gang. :-)) Så til selskapet hennes. På dagen hadde jeg venninner med sine barn. Hadde sjokoladekake og hjemmelagde rundstykker med diverse pålegg på. Kaffe/te og brus. Om kvelden var det tanter og onkler til meg, 2 fettere av meg, min bror og mine foreldre. Hadde rundstykker med pålegg til dem også. Til kaffen hadde jeg sjokoladekake, bløtekake og mamma hadde bakt verdensbeste prinsessekake med vaniljekrem. dagen var kjempe fin. Å snuppa var i seng ca 21.00 :-) Vedlig fornøyd og sliten. Sovna på 5 minutter. Å mamman var mega fornøyd etter at pappan hennes ble med hjem for å se prinsessa. Og for alt det fine hun fikk av venner og familie i gaver. Av meg fikk hun duplo boks og rosa snekkerbukse. Pappan ga henne 300 kroner. Dagen
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2010 #15 Skrevet 21. februar 2010 husker det ja, hun er bare 1,5 da.. så ikke så lenge siden vi hadde is, kjeks og oreokake med lys formet som 1'tall.. også fikk hun penger på konto... kjøpte ikke noe spesiell gave for hun fikk så mange av andre.. så vi sparte istede
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå