Gå til innhold

Barnehage-start og våken ALTFOR tidlig!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 12 mnd som nettopp har startet i barnehage. Har siste uka våknet mellom 4 og 5, og virker som han helst vil stå opp da. Vi sliter iallefall veldig med å få han til å sove igjen. Har prøvd det meste...uten hell. Noen som har erfaring med dette? Håper virkelig det er forbigående....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. akkurat som min dette her.. gut han min er 13 mnd. Og har vært i barnehagen fra 12 mnd.

Han står opp så tidlig, så det blir å levere han rundt halv åtte så legger de han når han vil sove, så han har ofte to lurer i bh.

Men de dagene han sover litt lenger prøver de å holde han så lenge som mulig før 1 lur og da hender det at de klarer kun den luren.

Men når jeg henter han rundt 15 så er han super trøtt og jeg må virkelig jobbe med å holde han våken til 19. Vi lar han også ofte bare ligge å skrike litt når han våkner så tidlig og det hender ja at han sovner igjen..

Får håpe det går over og at han sover litt lenger, det er i grunn det beste for alle :o)

Skrevet

Mini gjorde også det på den tiden, 12 mnds alder. Det varte et par-tre måneder. Nå sover hun stort sett til kl 6.

Skrevet

jeg har en gutt på 15 mnd, han går ikke i barnehage,men våknet rundt halv fem,fem. da jeg spurte helsesøster fikk jeg beskjed om å prøve noe drikke. jeg gir han en drikki(rismelk 8mnd) ,da sovner han igjen, og sover gjerne til halv syv,syv. men er jo litt dilemma, for det blir jo en vanskelig avvenning, sønnen vår har blitt avhengig av drikki kl fem. men vi vet at han trenger mer søvn, og det gjør vi og, så vi har forsatt med det. det funker i allefall her :)

Skrevet

Min går ikke barnehage da, men jeg jobber fullt. Hun våkner alt fra 04,30 til 06. Ingen måte å få henne til å sove lengre. Ingen tips fra meg, bare sympati ;) På Søndag sto vi opp 04.30..

Skrevet

Trenger sympati-meldinger også, så tusen takk :-) Har vel innsett at det ikke er så mye å gjøre annet enn å stå opp. Så får vi voksne bare legge oss tidlig...puh!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...