Gå til innhold

Havnet på legevakta i ettermiddag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjent en ukes tid at jeg har hatt litt ubehag på venstre side "der nede" når jeg har satt meg på do og tisset. Ikke vondt når jeg har tisset, men vondt i lysken liksom.

I kveld fikk jeg menssmerter x 10000 det var sååå vondt! Måtte bare gå å legge meg, tok to paracet og lå sånn i en time, kunne nesten ikke røre på meg heller. Var så vondt at jeg nesten ikke fikk puste. Ringte etterhvert legevakte og fikk komme. Hun målte crp og tok graviditetstest. Crp var bra og graviditetstest var negativ :( Men hun fant ikke ut hva det kunne være. Sa at noen ganger kunne det være sånn uten at man kunne forklare hva det var. Kanskje det også kunne være eggeløsning. Er på cd 23 i dag så det er kanskje litt merkelig synes jeg.

Forrige pp var det også litt ubehag, men da på høyre side, ikke fant jeg el heller selv om jeg testet. Denne pp har jeg ikke testa så nøye etter el.

Kjenner fortsatt at det murrer litt, men det er på langt nær så vondt som det var, og jeg er oppgående nå. Noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo ha vært en liten cyste som sprakk... Har hørt at det gjør veldig vondt, og så går det over etterhvert..

Skrevet

For noen år siden hadde jeg flere cyster som sprakk en sommer og det var sånne super vonde nesten krampe lignende smerter. Var hos legen og hun sa det ganske sikkert var cyster som sprakk ved slike smerter. Jeg har aldri hatt spess store mens smerter heller...

Men har ikke hatt noe slik på 8 år.....Og hadde heller ikke hatt noe før den sommeren...

Kan være noe slik du har hatt også, for det jeg husker var driiiiiiiit vondt, funka ikke med smertestillende=)

Skrevet

Hm.. synes det var rart at jeg ikke ble videre undersøkt da. Og det ga seg etter ca en time, tipper det var paracet som gjorde susen! Mulig jeg får bestille meg en gu over helga...

Skrevet

Jeg pleide å våkne midt på natten med mens smerter x 1000. som ga seg etter ca 15 min..

Fant til slutt ut at det var den hvite tabletten i lifeline gravid som gjorde at jeg fikk så intenst vondt hver natt

Skrevet

Hvor hadde du vondt da?

Hvis smerten satt litt opp i magen, kan det ha vært f.eks galle- eller nyrestein....men dersom det var lengre ned i magen, kan det jo ha vært cyste! En GU er nok en god idè ettersom de ikke fant noe på legevakten...

Masse lykke til, håper du slipper flere slike anfall da....hørtes ikke godt ut!

Skrevet

Takk for svar!

Det satt rett over skambeinet. Jeg bestiller nok en time på mandag tenker jeg. Er så ekkelt når det er noe der. Hadde det vært i øret så hadde det vært mye greiere:p

Skrevet

hei, jeg var plaget med pcos før, hadde mange egg cyster på eggstokkene, av å til hendte det at de sprakk og det var helt jææævli. kan det hende at du har cyster på eggstokkene? hadde jeg vært deg hadde jeg dratt på en ul på mandag å fått det sjekket opp. da ser de om det kan være noe. kan jo også være at du har blitt gravid men uten får livmor? har eggløsnings smerter og plages mye med det, men det er ikke vondere en menssmerter. så jeg personlig tror ikke det. synes du skal sjekke det opp med å forlange ultralyd jeg.

Skrevet

Hvor lenge varte de smertene da, Arongulle1år+2SA*ønsker-spire*?

Ja, jeg skal ihvertfall ha time på mandag, så får vi se hva fastlegen sier.

Skrevet

av og til varte de en dag og noen ganger bare der og da, gikk å kjente på smertene å så fikk jeg brutale smerter og så var d over liksom, men føle meg sliten og ømm etter noe sånt da. håper du får sjekket dette opp i allefall, hver gang en cyste sprekker blir det jo arr på eggstokken og det er jo da litt greit å sjekke om det kan være dette og at du kansje ikke har nå flere eller mange, mine eggstokker var overfylt den gangen.

Skrevet

Jeg har hatt kramperier som har vart i timesvis ( rundt 10 timer)

To ganger havnet jeg på sykehus.

De snakket om vanncyster som sprakk, men jeg begynte å mase på å bli sjekkket for endometriose da jeg hadde ganske mange symtomer på det.

Det viste seg å være det også når de omsider ga grønt lys for laprascopi.

Endometriose er kjent for å gi smerter som er hinsides det meste, men det finnes også andre symtomer, så gå på endometriose.no og les om symtomer osv.

Skrevet

En liten oppdatering: Var hos legen i dag. Hun undersøkte meg litt kjapt. Gu og klemte på og lyttet på her og der. Ble henvist til sykehuset for ul, men vet ikke når det blir. Høres ut som det blir innen en uke. Er på cd 25 nå, håper jeg er ferdig med tr når jeg får time der da. Hadde dere avbestilt hvis dere hadde hatt tr når dere fikk time? Litt dumt spørsmål kanskje, men jeg vet ærlig talt ikke....

Skrevet

å lenge du ikke skal ta celleprøver har det ikke noe å si at du har mensen når du skal til utredning:)

Skrevet

Takk for svar! :)

Celleprøver tar de vel hos legen så jeg regner med at det bare er innvendig ul. Da satser jeg på å ta timen likevel. Og håper tr er ferdig likevel for det er jo ikke akkurat så veldig behagelig fra før liksom...;p

Skrevet

regner med at du bare skal ta ul så har ikke noe å si om du har tr nei. så bra at du får utredning. hold oss oppdatert om hvordan det går da. lykke til

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei igjen! I dag har jeg vært hos legen igjen. Den nye timen med ul ble sendt til min gamle adresse så derfor tok det så lang tid. Fikk vanlig ul i dag, ikke innvenig. Men alt så bra ut. De vet ikke hvorfor det var sånn. Mulig det kunne være en cyste som hadde sprukket, men det viste de ikke med sikkerhet, bare spekulasjoner. Har ikke hatt det sånn etterpå bare murringer og strekninger hele syklusen, er det vanlig? Har dere andre det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...