candyland Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 og vil dele noen reisetips med meg? drar i slutten mai. og lurer også på hvor lang reisetid det er? både med fly, og fra flyplass til alanya?
sologsommer Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Husker ikke hvor lang tid det tar med fly? ca. 4 timer. ? Bussturen Antalya/Alanya tar ca 2 timer, med et stopp. Hvem skal dere reise med og hvor skal dere bo?
candyland Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2010 reiser med ving, har ikke bestilt turen ennå, men tenkte å bo på ett av hotellene i nærheten av kleopatrastranden?
sologsommer Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 Kleoprastranden regnes som den beste stranden, sannstrand og flott. Kan anbefale og prøve tyrkisk bad, nydeligt!! Restauranterne ved havnen er flotte, men dyre!! kan nesten blive norske priser. Et tip. Spis på restauranter, hvor der er mange tyrkere der spiser, her er der god og billig mat. Vi pleier og betale ca 50 for en hovedrett på tyrkisk restaurant
candyland Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2010 har dere vært på noen utflukter da? vi hadde lyst til å bo på green garden, etter tips fra ei venninne som var der i fjor, men fra vi så på i dag ettermiddag til nå, var den plutselig utsolgt! ledig 20 mai da, men syns det ble litt tidlig, tenkte dra den 27 mai, jo senere jo varmere er det vel?
Lillesnuppis Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 Kleopatra stranden er kjempe fin, men jeg bader ikke der. Syns det er så høye bølger. Å det går rett ned. Ikke langgrunnt der i det hele tatt. Ble tatt av en bølge da jeg var på vei inn. Klarte å stable meg på bena igjen, å bang der kom en kjempe bølge igjen. Å da ble jeg dratt under å fikk litt panikk. Så er vi på dagstur fra Side til Alanya å skal bade der så drar vi til den andre stranda. Jo senere du drar jo varmere blir det i Tyrkia. Var der 27 mai for noen år siden. da var det fin og god varme. hadde med en tynn jakke som jeg hadde med meg om kvelden da vi var ute. Godt å ha den med seg. Kveldene er ikke så varme som i midten av juni og utover. Er da varmen kommer for fullt.
candyland Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. februar 2010 hva heter den andre stranden da, og hvor langt unna ligger den? har hørt andre også si att det er litt voldsomme bølger der, og det er jo ikke noe særlig for en badeglad 3 åring?
Lillesnuppis Skrevet 20. februar 2010 #8 Skrevet 20. februar 2010 Hmm. Det husker jeg faktisk ikke. Hehe, Den ligger på den andre siden av byen. Du kan si du har byen i mellom disse 2 strendene. skal ikke ta otet fra deg, men 3 åring på den stranda.. Da må du passe veldig god på han. er ikke barnevennlig strand. Sjekk inn på reisebyrået du har tenkt å reise med Candyland. Skal prøve å finne navnet på den andre stranda jeg.
candyland Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 20. februar 2010 off, blir så forvirra av hele sydenopplegget jeg;p tenkte dra til alcudia først, men siden vi må dra senest 27 mai(pga sambos jobb) tenkte jeg kanskje det var varmere å dra til tyrkia... Men virker jo som om alle hotellene i alanya er "tilknyttet" kleopatrastranden, enten i avstand eller med bussforbindelse. er basseng på alle hotellene, men treåringen elsker jo bading og strand, er jo halve gleden med å dra til syden det.... men vil jo ikkje ta sjansen på att noe skal skje, jeg er ikke akkurat verdens beste svømmer selv for å være ærlig:( alcudia har de ihvertfall langgrunn strand... er det noen andre steder i tyrkia som er bedre å dra me småunger da?
Lillesnuppis Skrevet 20. februar 2010 #11 Skrevet 20. februar 2010 Hva med å prøve Side da Candyland? Sendte deg forresten pm jeg.
candyland Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 20. februar 2010 side har jeg ikke lest så mye om ennå, var så forbestemt på alanya...hehe... men spiller egentlig ikke så stor rolle hvor i tyrkia vi drar, så lenge det er varmt og fint til treåringen, viktigst att han koser seg når vi først skal på langtur:) har du noen tips til hotell eller ting å gjøre i side da? shopping er ikke noe stort tap, vi drar dit først og fremst for å bade og slappe av og se en ny plass:) prøvde å sende en pm tilbake, men boksen din er kanskje full?
Lillesnuppis Skrevet 20. februar 2010 #13 Skrevet 20. februar 2010 Har mange hotel som er bra i Side. Side Village som Ving har en kjempe fint leilighets hotel. eneste minuset er at man får buss fra hotellet til stranda. ellers har hotellet barnebasseng med elefant sklie, bobblebad for oss voksene. eget basseng med 2 sklier og lekeplass, mini disco og film 2 ganger i uka. Vil ikke barnet sitte i filmrommet så kan dere sitte i leiligheten å se filmen sammen. ( hotellet har egen tv kanal ) Ellers så er Dogan ( også Ving) bra hotel. Dette hotellet ligger på stranden som er den vestre stranda og som er kjempe fin. Truva Beach ligger også på stranda. Begge hotellene har også basseng. Eller Tropic som også er på stranda.. Nabo hotel til Dogan. Dem har ett bitte lite barnebasseng, men ikke for voksene. Sjekk Ving sine sider. mange bra hotell :-) Stranda der er i hverfall bra :-)
candyland Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #14 Skrevet 20. februar 2010 takk for mange bra tips:) har sett på ving sine sider nå, og kan virke som om hotellstandarden er hakket bedre i side? er det flere strender i side også, eller er alle like bra?
Lillesnuppis Skrevet 20. februar 2010 #15 Skrevet 20. februar 2010 Side har også en strand som heter Østre stranden. den har jeg aldri vært på. Hehe Siden vi har hatt hotel ved den vestre stranden. Å kjenner di som eier Truva Beach Hotel så har det blitt til at vi har vært på Vestre stranden. Håper du virkelig finner ett hotel som passer dere Candyland. ( postkassa mi er tom nå Hehe)
sologsommer Skrevet 21. februar 2010 #17 Skrevet 21. februar 2010 Hei igjen. Noen liker Side og andre Alanya, har vært en gang i Side, men det er Alanya, vi liker best :-) Er enig i at der kan være store bølger på Kleoprastranden, men det er kanskje 1 dag på 2 uker? Sender dig et link, så er der lettere og "se" hvordan Alanya er delt opp :-) http://maps.google.com/maps?hl=no&ie=UTF8&q=kart+alanya&fb=1&ei=l-OAS_GQCdzRON3MmJwK&ved=0CBUQpQY&view=map&geocode=FYWkLQIdskDoAQ&split=0&iwloc=A&sa=X "klumpen" i midten (den der ligger en del ut i vannet" er sentrum, her ligger Borgen, der deler Alanya/stranden i 2 Når du ser på kortet er Kleoptrastranden til venstre og den Østre til højre :-) Der er en vei, der går gjennem hele Alanya og strandene, går du rett frem kommer du fra den ene enden til den anden. Der går busser hvert 15 min. (minst) vi er alltid på østrestranden, men de fleste barnefamilier er på Kleoprastranden. Spørg endelig hvis der er mere du lurer på :-)
candyland Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #18 Skrevet 21. februar 2010 takk for gode tips begge to, men nå har vi egentlig bestemt oss for side. virker som om det er en roligere plass, og det passe oss eggentlig veldig bra:) så kanskje vi heller kan ta alanya neste gang når daniel har blitt litt større:D
sologsommer Skrevet 21. februar 2010 #19 Skrevet 21. februar 2010 God tur! Tyrkerne er kjempesnille. Gi dem et smil og de smiler tilbake :-) Vi er der 3-4 ganger i året og blir aldrig lei :-) Ikke bliv overrasket hvis fremmede kommer og "klyper" barnet ditt i kinnerne. De elsker barn :-)
candyland Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #20 Skrevet 21. februar 2010 vi gleder oss:) har vært flere ganger i spania og hellas, men aldri i hellas og aldri etter att jeg fikk barn, så dette blir sikkert kjempebra:D
candyland Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #21 Skrevet 21. februar 2010 aldri i tyrkia skulle det selvfølgelig stå,,,,;p
Lillesnuppis Skrevet 21. februar 2010 #22 Skrevet 21. februar 2010 Har du funnet ut hvilket hotel dere skal ha ennå? Veldig nyskjerrig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå