Gå til innhold

Bare en liten undersøkelse...hvor stor var babyen din som ble forløst ved hjelp av sugekopp eller andre hjelpemiddler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha nr 2 og tipper den får en fødselsvekt på ca 3500 g. (Nr 1 var 3200 og kom ut på en press-rie) Tror dere jeg kan føde en litt større baby uten problemer? spør siden jeg har så lite peiling på dette.

Hvor stor var babyen din???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var 3250 g og ble tatt med sugekopp, .men han var stjernekikker og da tar de jo større plass i bekkenet enn om de fødes med bakhodet opp som er det mest normale.

Skrevet

2734g og tatt med sugekopp

Skrevet

så det kan ha noe med hvordan babyen ligger å gjøre? kan det være andre grunner til at den ikke kommer ut? ikke bare størrelsen som har noe å si liksom?

-hi

Skrevet

3200 vakuum

Skrevet

4600 gram, 39 rundt hodet og 55 lang. Tatt med sugekopp...

Skrevet

4923g ble tatt med sugekopp.

Nr 2, 4280g ble født i ei pressri

Skrevet

Er det noen forskjell på førstegangsfødende og flergangsfødende når det gjelder sånt?

Skrevet

Jenta mi ble tatt med vakum fordi hodet lå litt skjevt. De rettet opp med vakum, men jeg presset henne ut selv. Ikke spør meg hvordan... hehe.. (se str over)

Jeg tror ikke alltid det har med størrelsen å gjøre nei.. Det kan være mor er sliten, barnet ligger ikke riktig eller skjevt.

Skrevet

Første baby var 2600 g, forløst ved sugekopp pga dårlige pressrier og fallende hjertelyd.

Andre baby 2900 g, forløst ved svært sterke pressrier :-)

Skrevet

3500 er da normal fødselsvekt, så det skal da vel ikke være noe større problem for deg å føde det enn for andre.

Gutten min var 3560, 36 rundt hodet. Ble tatt med vakuum fordi han var stjernekikker og ikke kom ut selv. Ingenting som tilsier at jeg ikke kunne presset han ut selv om han låg riktig.

Skrevet

3380 g og 50 cm lang. Som de fleste andre her var han stjernekikker, og måtte derfor tas med vakuum. Tror du kan føde en større baby uten problemer :-)

Skrevet

3800 og ble tatt med sugekopp. Babyen ville aldri ordentlig ned i bekkenet så jeg kunne presse.

Skrevet

nr.1

4300g

39cm rundt hodet

vakum

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...